وبلاگ

مبلمان باغی | چرا این نوع مبلمان کاربرد گسترده‌ای در فضاهای باز دارد؟

مبلمان باغی؛ از انواع مبلمان با طراحی مخصوص و مقاوم در شرایط مختلف

مبلمان باغی یا ویلایی به آیتم‌هایی گفته می‌شود که غالباً در فضای باز استفاده می‌شوند و دقیقاً هم به همین منظور طراحی شده‌اند. این نوع از مبلمان در مقایسه با محصولات مشابه متریال متفاوتی دارند. این محصولات به دلیل استفاده از چوب ترموود در برابر شرایط مختلف محیطی مانند بادوباران مقاوم هستند. با استفاده از این مبلمان می‌توانید در حیاط منازل، ویلاها، باغ‌ها و محیط‌های باز مانند رستوران و کافی‌شاپ‌ها هر بیننده‌ای را تحت‌تأثیر قرار بدهید. در این مطلب از آراوود قصد داریم هر آنچه که باید درباره مبلمان باغی بدانید، از ویژگی‌ها و مزایا گرفته تا نکات خرید را به شما معرفی کنیم.

مبلمان باغی استاندارد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مبلمان باغی باید از آن برخوردار باشد، این است که برای استفاده در فضای باز در تمام طول سال کاربرد داشته باشد. این بدان معنی است که برای مثال میز و صندلی باغی یا نیمکت چوبی باید حتی در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی در محیط بیرون از خود مقاومت نشان دهند.

یک مبلمان باغی ایده‌آل باید در فصل زمستان در باران و باد مقاومت کافی داشته باشد. علاوه‌براین دقت به تابش متداوم نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار مهم بوده و بهتر است مبلمان موردنظر شما نیز در این مورد مقاوم باشد. به‌این‌ترتیب خواهد بود که در فصل تابستان مبلمان باغی شما بدون نگرانی زیبایی و ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند.

کارایی مبلمان باغی

از دیگر ویژگی‌های مهم مبلمان فضای باز کارایی آن‌ها است. به همین خاطر بهتر است به سراغ مبلمانی بروید که تهویه کافی را در حتی در شرایطی که فرد بر روی آن‌ها استراحت می‌کند، ارائه دهد. از طرفی دیزاین و دکوراسیون مبلمان باغی باید راحت باشد تا بتوان به‌سادگی از بالشت‌های مخصوص زیبایی مبلمان استفاده کرد. از طرفی دیگر شما می‌توانید مبلمان تاشو که مخصوص فضاهایی با ابعاد کم هستند را انتخاب کنید. از دیگر عملکردهای مورد انتظار مبلمان پاسیو قابلیت انبارکردن وسایل اضافی در بدنه مبلمان اصلی است که در صورت سفارش و نیاز قابل‌اجرایی است.

جابه‌جایی آسان

مبلمان باغی مناسب باید سبک‌وزن باشند تا جابه‌جایی آن‌ها در فضاهای باز آسان‌تر شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا این آیتم‌ها را به هر کجا که بخواهید منتقل کنید. علاوه بر این مبلمان ویلایی باید قابلیت تاشوندگی داشته باشند. این موضوع بدان معنی است که آن‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این مورد را عمدتاً می‌توانیم در آلاچیق‌ها یا پرگولاهای چوبی ببینیم.

مزایای استفاده از انواع مبلمان باغی

امروزه با افزایش مشغله‌ها و غرق‌شدن افراد در فشار کارهای روزمره، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌تواند استراحت خوبی برای افزایش روحیه افراد باشد. برای داشتن فضایی دلباز و تفریحی برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه، مبلمان ویلایی را به شما توصیه می‌کنیم.

به‌طورکلی استفاده از مبلمان باغی در حیاط منازل، ویلاها، باغ‌ها و هر فضای بازی، خصوصاً محیط باز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها باعث می‌شود که فضایی دلباز ایجاد شود. چیدمان این مدل مبلمان با رنگ‌های شاد و مدل‌های جذاب، باعث می‌شود که فضایی زیباتر و باطراوت‌تر به ارمغان بیاید. امروزه با ترویج زندگی آپارتمان‌نشینی، بیشتر خانواده‌ها با کمبود فضای باز و تفریحگاه‌های دلباز روبه‌رو هستند. با استفاده از این محصول در ویلا، باغ، تراس، روف‌گاردن و حیاط منازل، می‌توانید محیطی مفرح برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید.

قیمت مبلمان باغی بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟

فاکتورهای تأثیرگذار بر روی قیمت مبلمان ویلایی بر اساس معیارهایی خاص اولویت‌بندی می‌شوند. در وهله اول، جنس متریال به‌کاررفته و کیفیت محصول تعیین‌کننده نرخ است. قیمت بعضی از انواع مبلمان ویلایی ممکن است به نسبت سایر مبلمان‌ها گران‌تر باشد و این موضوع به علت متریال مورداستفاده در آن‌ها است.

برای مثال مبلمان باغی چوبی قیمت بالاتری در مقایسه با سایر محصولات مشابه دارند. درصورتی‌که جنس ترموود به‌کاررفته در این مبلمان مرغوب باشد، می‌توان گفت که این قیمت بالا کاملاً توجیه‎پذیر است. زیرا طبیعی است که متریالی مثل ترموود با این حجم از کاربرد و مزایا قیمت بالایی داشته باشد. در مقابل مبلمان ویلایی پلاستیکی از نظر رنج قیمتی، پایین‌تر قرار می‌گیرند. مشاهده شده است که مردم به دلیل قیمت مناسب به سراغ این محصولات می‌روند. درصورتی‌که قیمت به نسبت پایین هیچ‌گاه نشان‌دهنده سطح کیفی مطلوب مورد انتظار شما نیست و در حقیقت نشان‌دهنده فراوانی پلاستیک‌ها در آن‌ها است.

در زمان انتخاب مبلمان پاسیو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شما برای انتخاب محصولی که متناسب با معیارها و نیازهای شما باشد باید به برخی نکات توجه کنید. اولین موردی که در همین راستا باید به آن توجه کنید، ابعاد و اندازه فضای باز است. با این کار می‌توانید فضای باغ یا ویلای خود را زیباتر و دل‌انگیزتر کنید.

در واقع مبلمان نباید بیش از اندازه‌بزرگ و یا در مقایسه با فضای ویلا بسیار کوچک باشند. در ضمن جنس مبلمان فضای باز هم از دیگر نکاتی است که اهمیت بسیار زیادی دارد. جنس محصولی که شما خریداری می‌کنید باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه زندگی شما باشد. برای نمونه اگر ساکن مناطق گرم و خشک هستید، مبلمان ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. اگر هم ساکن مناطق سرد و مرطوب هستید می‌توانید به سراغ مبلمان حصیری بروید.

خرید مبلمان باغی از آراوود برای فضاهای باز

استفاده از ترموود برای ساخت مبلمان ویلایی یک راهکار هوشمندانه است. چرا که می‌توان از آن‌ برای ساخت آیتم‌هایی در هر فضای باز یا نیمه باز مانند تراس، پاسیو یا حیاط خلوت نیز استفاده کرد. در نهایت به شما توصیه می‌کنیم برای اطمینان از اینکه تجهیزات باغی و لوازم جانبی باغ شما در فضای باز برای سال‌های سال سالم بمانند، بهتر است که آن‌ها را در ماه‌های زمستان درون گاراژ و یا داخل انبار نگهداری کنید.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مبلمان ترموود در کشور است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید انواع تجهیزات باغی مورد نیاز خود مانند سطل زباله چوبی، میز و صندلی چوبی، خانه حیوانات و پایه روشنایی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X