وبلاگ

خرید مبلمان شهری | در زمان خرید این مبلمان به چه نکاتی توجه کنیم؟

افزایش رفاه شهروندان و زیبایی محیط با خرید مبلمان شهری

شهرها فقط مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و مسیرهای دسترسی به آن‌ها نیستند. در کنار ساختمان‌ها و فضاهای باز، این آیتم‌های مبلمان شهری هستند که ویژگی‌های اساسی شهر را ایجاد می‌کنند. این آیتم‌ها عامل ارتباط شهر با شهروندان می‌باشند و کیفیت و نوع آن‌ها تعیین‌کننده میزان رفاه مردم شهر است. از جمله محبوب‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری می‌توان به نیمکت‌ها، پایه‌های روشنایی، سطل زباله، وسایل بازی کودکان، فلاورباکس‌ها، آب‌نما و مجسمه‌ها اشاره کرد. با خرید آیتم‌های مبلمان شهری و نصب آن‌ها در شهر، شهرها زیباتر می‌شوند و رضایت شهروندان افزایش می‌یابد؛ بنابراین در این مطلب از آراوود با مزایا و مهم‌ترین نکات خرید مبلمان شهری آشنا می‌شویم.

خرید مبلمان شهری بر اساس کاربرد و نیازهای شهروندان

قبل از خرید آیتم‌های مبلمان شهری باید هدف خود را از این کار بدانید. این هدف نیز بر اساس کاربرد مبلمان شکل می‌گیرد. برای مثال انواع مبلمان شهری را می‌توان به مبلمان خیابان، مبلمان فضاهای سبز، مبلمان ترافیک و مبلمان تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی تقسیم‌بندی کرد. در ادامه با این دسته‌بندی‌ها و آیتم‌های آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • مبلمان خیابان: نیمکت‌های پیاده‌رو، کیوسک تلفن، تیرهای چراغ‌برق، پایه‌های روشنایی
  • مبلمان پارک: آیتم‌های ورزش در پارک، نیمکت پارکی، سطل زباله، گلدان و فلاورباکس، پرگولا
  • مبلمان ترافیک: تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی و علائم ترافیکی و ایستگاه اتوبوس
  • مبلمان تبلیغات و اطلاع‌رسانی: انواع تابلوهای اطلاع‌رسانی و بیلبوردهای شهری

خرید مبلمان شهری ضروری یا تزیینی

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید مبلمان شهری توجه به این نکته است که آیا وجود آیتم ضروری است یا صرفاً به دلیل افزایش زیبایی محیط از آن استفاده می‌کنیم. در مواقعی نیز این آیتم‌ها هم زیبایی محیط را افزایش می‌دهند و هم وجود آن‌ها ضرورت دارد.

برای مثال سطل زباله شهری یکی از آیتم‌های ضروری مبلمان شهری است که بهداشت محیط را تأمین می‌کند. وجود پایه‌های روشنایی نیز در پارک‌ها ضرورت دارد؛ چراکه این آیتم‌ها روشنایی معابر داخل پارک را در ساعات بعدازظهر و شب تأمین می‌‎کنند. در مقابل آیتم‌هایی مانند پرگولا و فلاورباکس، بیشتر باهدف زیباسازی محیط نصب می‌شوند.

خرید مبلمان شهری برای محیط‌های شخصی، اداری و تجاری

به طور معمول آیتم‌های مبلمان شهری توسط نهادهای دولتی و شهرداری‌ها خریداری و نصب می‌شوند. بااین‌حال این آیتم‌ها خریداران دیگری هم دارند. برای مثال بسیاری از صاحبان ویلاها و املاک دیگر از این آیتم‌ها برای افزایش زیبایی و راحتی در محیط‌های اطراف ملک یا فضاهای بیرونی در محوطه ملک خود مانند حیاط ویلا استفاده می‌کنند.

آیتم‌های مبلمان شهری در محوطه مجموعه‌های بزرگ تجاری و اداری نیز کاربرد دارند. برای مثال در حیاط یک بیمارستان، یک نهاد دولتی و موارد مشابه، آیتم‌هایی مانند نیمکت‌های چوبی ، سطل‌های زباله و پایه‌های روشنایی کاربرد زیادی دارند. برخی از فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نیز آیتم‌هایی مانند نیمکت، سایبان و پایه روشنایی را مقابل فروشگاه در خیابان نصب می‌کنند که باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شوند.

توجه به جنس مبلمان در زمان خرید

میزان استفاده از مبلمان شهری، نسبت به مبلمان فضاهای داخلی معمولاً بیشتر است. برای مثال ممکن است روزانه صدها نفر بر روی صندلی یک پارک بنشینند. همچنین آیتم‌های مبلمان شهری اکثرا در فضای باز نصب می‌شود و در برابر عوامل محیطی مانند نور مستقیم خورشید، باد، باران و برف قرار دارند؛ بنابراین توجه به جنس مبلمان اهمیت بسیار زیادی دارد. از متریال‌های پرکاربرد در ساخت انواع مبلمان شهری می‌توان به فولاد، آلومینیوم، بتن و انواع چوب اشاره کرد. در میان چوب‌ها نیز چوب‌های فراوری شده؛ مانند ترموود به دلیل طول عمر بالا محبوبیت بیشتری دارند.

تعیین ابعاد مبلمان شهری بر اساس کاربرد و محیط نصب آیتم

در زمان خرید آیتم‌های مبلمان شهری باید به ابعاد آن نیز توجه کنید. ابعاد مبلمان نیز نسبت به کاربرد و محیط نصب تعیین می‌شود. برای مثال ابعاد سطل زباله بستگی به میزان عبور و مرور در محیط دارد. برای آلاچیق نصب شده در یک پارک پرازدحام باید ظرفیت حضور تعداد زیادی از افراد را در قالب جمع‌های خانوادگی و دوستانه داشته باشد و ابعاد نیمکت‌ها نیز به همین موارد بستگی دارد.

مدیریت بودجه برای خرید بهترین انواع مبلمان شهری

اگر نیاز به خرید آیتم‌های مبلمان برای ویلا، پارک یا محوطه یک نهاد اداری یا مرکز خدماتی دارید باید ابتدا بودجه خود را تعیین کنید. بعد از تعیین بودجه آیتم‌های مبلمان را فهرست کرده و آن‌ها را بر اساس ضرورت و کاربرد و تعداد موردنیاز اولویت‌بندی کنید. در قدم آخر نیز می‌توانید در مورد گزینه‌هایی مانند متریال تصمیم‌گیری کنید. با این شیوه می‌توانید بودجه خود را مدیریت کرده و آیتم‌های ضروری را خریداری کنید.

توجه به گزینه‌های رنگ و طراحی مبلمان شهری

انتخاب طرح و رنگ مبلمان شهری اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال بهتر است وقتی آیتم‌هایی را برای یک محیط خریداری می‌کنید، طرح و رنگ آن‌ها و حتی متریال‌های به‌کاررفته در ساخت آن‌ها با هم هماهنگی داشته باشند. برای انتخاب رنگ نیز پیشنهاد می‌کنیم به ویژگی‌های محیط نصب و نکات روان‌شناسی رنگ‌ها و هارمونی رنگ‌ها دقت کنید.

یک نکته دیگر در زمینه طراحی مبلمان شهری، توجه به سبک طراحی است. برای مثال در سبک طراحی مدرن، آیتم‌های مبلمان ممکن است دارای اشکال هندسی خاص باشند که جلوه بصری جالبی را ایجاد می‌کنند. همچنین در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود.

توجه به کیفیت ساخت مبلمان شهری

این‌که مبلمان شهری موردنظر شما از متریالی مقاوم ساخته شده باشد همیشه به معنای این نیست که دوام بالایی دارد؛ زیرا کیفیت ساخت نیز عامل مهمی در تعیین طول عمر آیتم مبلمان است؛ بنابراین در زمان خرید حتماً به اتصالات مبلمان و کیفیت ساخت آن دقت کنید.

خرید آیتم‌های باکیفیت مبلمان شهری از مجموعه آراوود

آیتم‌های مبلمان شهری، زیبایی و کاربرد فضاها را در شهر و همچنین محوطه بیرونی ساختمان‌ها و فضاهای سبز افزایش می‌دهند. اگر نیاز به خرید آیتم‌های مبلمان باکیفیت برای این فضاها دارید، ما در مجموعه آراوود طیف وسیعی از این آیتم‌ها عرضه می‌کنیم. از جمله محبوب‌ترین آیتم‌های مبلمان شهری مجموعه ما می‌توان به آبخوری فضای شهری، خانه حیوانات، میز و صندلی چوبی، نیمکت چوبی، تجهیزات بازی کودکان و گلدان چوبی اشاره کرد. شما می‌توانید تمامی این آیتم‌ها را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب از مجموعه ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X