وبلاگ

جنس مبلمان باغی از چیست | چه متریالی مناسب هستند

بهترین جنس برای مبلمان باغی کدام است؟

لوازم نشیمن از قبیل میز و صندلی و یا مبلمان باغی که در فضای باز و آزاد بکار برده می‌شود، طبیعتاً با مبلمان فضای بسته متفاوت بوده و تنوع خاص خود را دارا می‌باشد. درواقع مبلمان باغی در فضای سبز باغ، ویلا، ایوان، بالکن، حیاط، بوستان و فضاهای اینچنینی کاربرد داشته و اصولاً این‌گونه مبلمان را به مبلمان باغی و یا مبلمان حصیری می‌شناسند. همان‌طور که از پیش‌گفته شد مبلمان باغی دارای انواع طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی بوده و جنس‌های متفاوتی را شامل می‌شوند که در این مطلب از آراوود به بررسی جنس مبلمان باغی می‌پردازیم.

جنس آلومینیومی مبلمان باغی چه خصوصیاتی دارد؟

مبلمان باغی از جنس آلومینیوم را انتخاب کنید، زیرا علاوه بر زیبایی و وزن سبک، در مقابل رطوبت، بارش برف‌وباران بسیار بادوام بوده و آب در منافذ آن رسوخ نمی‌کند. همچنین از دیگر ویژگی‌های آلومینیوم آن است که در مجاورت هوا، ضدزنگ می‌باشد.

معمولاً از مبلمان ساخته شده از آهن و یا آلومینیوم در فضای اطراف ویلا، حیاط، بالکن و یا تراس استفاده می‌شود که با روکشی تزئینی و طرح‌دار می‌توان نشیمنی ساده و راحت برای خود به وجود آورد. تشک پارچه‌ای ضدآب مختص مبلمان آلومینیومی و حصیری بکار می‌رود که از فناوری نوین نانو در آن‌ها استفاده شده و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی مختص به مبلمان باغی، بکار برده می‌شود.

مبلمان باغی حصیری

جنس و نوع حصیر بکار رفته در صندلی و مبلمان باغی بسیار مهم است. به‌گونه‌ای که حصیر مبلمان باغی باید توسط بهترین بافنده‌ها و بهترین نوع آن ساخته شود. چرا که اگر غیر از این باشد و از جنس نامرغوب در مبلمان باغی حصیری استفاده شود، طول عمر چندانی داشته و به‌سادگی از بین می‌رود.

نکته قابل‌توجه در مبلمان حصیری ویژه فضای باز آن است که حصیر بکار رفته در مبلمان به دوگونه حصیر طبیعی و حصیر مصنوعی است که درواقع حصیر طبیعی تحمل وزن‌های سنگین را ندارد و به همین جهت اغلب از حصیر مصنوعی جهت ساخت سازه‌های مبل و صندلی فضای باز استفاده می‌شود. گفتنی است که داخل حصیر نیز سیم‌های آلومینیومی و در رویه خارجی آن با پلی‌اتیلن پوشانده می‌شود. بافت مبلمان حصیری شمایلی از حصیر طبیعی بوده و از برترین بافندگان و سازندگان حصیر جهت ساخت مبلمان حصیری فضای باز باکیفیت و دوام قابل‌توجه استفاده می‌شود.

مبلمان باغی فلزی

جنس فلزی مبلمان باغی چه خصوصیاتی دارد؟ مبلمان فلزی نیز در رنگ‌بندی و طرح‌های متفاوتی به مشتریان و متقاضیان عرضه می‌شوند. ویژگی مبلمان فلزی به جهت بکار بردن لوله و پروفیل آهنی بسیار بادوام بوده و به دلیل انجام یک سری فرایند مرتبط با رنگ‌آمیزی مبلمان باغی فلزی، ازجمله استفاده از رنگ مخصوص الکترواستاتیک و به‌عمل‌آمدن آن در کوره‌های مخصوص، از رنگ‌بندی ثابت و ماندگاری برخوردار هستند.

مبلمان ترموود

مبلمان ترموود از نوعی چوب به نام ترمو ساخته می‌شوند. این نوع چوب در کنار مقاومت و کیفیت بالایی که دارند از ظاهر بسیار زیبایی برخوردارند. این نوع چوب دوام بالایی در برابر سرما و گرما دارد. ترموود در اثر قرارگرفتن در دماهای گوناگون، گرمادیده شده و رطوبت آن زدوده می‌شود. این فرایند سبب افزایش استحکام چوب شده و آن را در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم می‌سازد.

از همین این رو یکی از بهترین متریال انتخاب شده برای ساخت مبلمان مخصوص فضای باز است. معمولاً مبلمان ترموود دسته و پایه‌های مقاوم فلزی را دارا هستند. فلزی که در این محصول به کار می‌رود در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند و به‌راحتی دچار خراشیدگی، ساییدگی و آسیب‌دیدگی نمی‌شوند.

چه مبلمانی مناسب باغ و ویلاها است؟

مبلمان باغی باید بیشترین ارتباط را با فضای اطرافشان داشته باشند. به یاد داشته باشید علاوه بر راحتی و جنس مبلمان، یکی دیگر از معیارهای مهم برای خرید مبلمان سازگار بودن آن‌ها با فضای اطراف است. آیا می‌دانید بهترین مبل باغ و ویلا چه مبلی است؟ به‌طورکلی برای باغ و ویلا مبلمان چوبی و حصیری گزینه مناسبی است.

البته بسیاری از افراد باتوجه‌به شرایط و فضایی که دارند، از مبلمان فرفورژه نیز استفاده می‌کنند. یکی از گزینه‌های دیگی که برای مبلمان باغی و ویلاها مناسب است، مبل ویلایی ترموود می‌باشد. مبلمان ویلایی ترموود انواع مختلفی دارند. حتی شما می‌توانید صندلی و میز با چوب ترموود را تهیه کنید و در فضای باز قرار دهید. چوب ترموود از زیبایی و مقاومت بالایی برخوردار است. به همین خاطر با مرور زمان کیفیت خودش را از دست نمی‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید حس طبیعت را زنده نگه دارید، بهتر است به‌جای انتخاب مبلمان فرفورژه برای باغ و یا ویلا، از این نوع مبلمان استفاده کنید.

قیمت مبلمان باغی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

انواع مبل باغی و ویلا دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان هستند. شما می‌توانید مبلمان باغی را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و همچنین با جنس‌های متفاوت تهیه کنید. قیمت انواع مبل باغی متفاوت است. قطعاً متریال‌های به‌کاررفته در این مبلمان یکی از فاکتورهای مهم و اصلی در قیمت‌گذاری این مبلمان هستند. شما می‌توانید مبل باغی را در انواع حصیری، چوبی، فرفورژه و سایر موارد تهیه کنید. البته لازم است تا بدانید مبلمان حصیری انواع مختلفی دارند. بعضی از این مبلمان از حصیر و نی طبیعی درخت خرما تهیه شده‌اند. اما جنس حصیر برخی دیگر از این مبلمان متفاوت است و از الیاف مصنوعی تهیه شده است.

آراوود؛ از برجسته‌ترین تولیدکنندگان مبلمان باغی در سراسر کشور

ویلا یا خانه‌باغ شما محل لذت‌بردن و گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان خواهد بود پس برای آن که لذت لحظات و دورهمی‌ها را دوچندان کنید و میزبان بهتری برای مهمانان خود باشید باید از چیدمانی زیبا و درعین‌حال راحت استفاده کنید. بخشی از این چیدمان که در واقع مهم‌ترین قسمت آن نیز به شمار می‌آید، انتخاب جنس مناسب مبلمان باغی است. همچنین برای برخورداری از چیدمانی زیبا و راحت لازم است تا فضای موردنظر را به‌خوبی بشناسید و بررسی کنید که برای آن فضا چه مدلی از مبلمان باغی مناسب‌تر خواهد بود.

مجموعه بزرگ آراوود با سال‌ها سابقه کاری در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان باغی و فضای باز و فلاورباکس مفتخر است تا ایده‌های شما را به مرحله اجرا برساند. قیمت انواع مبلمان فضای باز در این مجموعه بسیار مناسب است. اما تفاوت آن با مجموعه‌های دیگر این است که در قبال این قیمت مناسب، کیفیت بالایی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد تا همواره رضایت مشتریان را به خود اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X