وبلاگ

تجهیزات بازی کودکان | آیتم‌های تأثیرگذار مبلمان شهری در آموزش و تفریح کودکان

با مهم‌ترین تجهیزات بازی کودکان آشنا شوید

تجهیزات بازی کودکان که عمدتاً در مهد کودک‌ها و پارک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند نقش بسیار مهمی در فرایند رشد کودکان ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال مهدکودک به‌عنوان خانه دوم فرصتی را برای کودکان فراهم می‌کند تا شور و اشتیاق بیشتری برای بازی و فعالیت پیدا کنند و بتوانند در محیطی امن، استعدادهای خود را در زمینه‌های فکری، جسمی و اجتماعی ارتقا دهند. تجهیزات بازی کودکان باید به‌گونه‌ای باشند که علاوه بر رفع نیاز کودکان و سرگرم شدن آن‌ها، خطری برایشان نداشته باشند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین تجهیزات بازی کودکان می‌پردازیم.

خانه مشاغل؛ از اصلی‌ترین وسایل بازی کودکان

محیط‌هایی مانند مهدکودک بچه‌ها را برای ورود به مدرسه آماده می‌کنند و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهند. به‌منظور برگزاری این محیط آموزشی، نیاز به خانه مشاغل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل بازی کودکان داریم. خانه مشاغل از بهترین و مهیج‌ترین تجهیزات بازی کودکان در هر مهد کودکی به شمار می‌آید. این تجهیز به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده و در هر قسمت هم لوازم و ابزارهای شغلی به‌صورت اسباب‌بازی قرار گرفته‌اند. مشاغلی مانند پزشکی، کشاورزی و پلیس این خانه‌ها نکات زیادی را به کودکان درباره قوانین اجتماعی، آشنایی با مشاغل و خطرات آن‌ها می‌آموزند.

میز بازی کودکان

میز بازی از جمله تجهیزات بازی کودکان است که بیشتر فعالیت‌های کودکان در مهدکودک با کمک آن انجام می‌شود. در نتیجه این میزها باید استاندارد، سبک و دارای رنگ‌آمیزی شاد و قابل‌حمل بوده و به کودکان آسیبی را وارد نکنند.

از دیگر ویژگی‌های ساختاری میز بازی کودکان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گوشه تیز نباید داشته باشد
  • ارتفاعی مناسب با قد کودک داشته باشد
  • با محیط‌زیست سازگار باشد

تاب و سرسره

تاب و سرسره از مهم‌ترین وسایل بازی کودکان در مهدکودک‌ها و پارک‌ها هستند که نقش مؤثری در فعالیت جسمی کودکان دارند. کودکان علاقه زیادی به دویدن و بالا و پایین‌رفتن دارند. به همین دلیل هم‌تاب و سرسره محبوبیت زیادی بین کودکان دارد. تاب و سرسره آرتاپارت مجموعه پارس آرای کوهستان از جمله برترین تجهیزات بازی کودکان است که با استفاده از متریال‌های باکیفیت و سازگار برای بازی کودکان طراحی و ساخته شده است.

سرسره آبی

آب‌بازی در هر سنی می‌تواند جذاب و دوست‌داشتنی به نظر برسد. ایجاد فضایی برای شناکردن و تماس با آب می‌تواند یک سرگرمی ویژه را برای کودکان ایجاد کند. سرگرمی که آن‌ها بتوانند در هر فصلی بازی کنند. این محصولات در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم هستند. از طرفی امکان استفاده از این تجهیزات بازی کودکان هم در سالن‌های سرپوشیده و هم روباز وجود دارد.

الاکلنگ؛ از متداول‌ترین تجهیزات بازی در پارک‌ها

قطعاً تابه‌حال در پارک‌های بازی مشاهده کرده‌اید که کودکان به وسایلی مانند تاب، سرسره و به‌خصوص الاکلنگ تا چه اندازه علاقه‌مند هستند. البته لازم است در زمان خرید این وسایل دقت زیادی به خرج دهید. به همین دلیل هم پارس آرای کوهستان به شما پیشنهاد می‌کند وسایلی که را دارای نشان استاندارد هستند  برای ایمنی بیشتر کودکان در حین بازی انتخاب کنیم تا دچار خطرات احتمالی حین بازی نشوند.

استخر توپ؛ از وسایل بازی که کودکان علاقه زیادی به آن دارند

یکی از مهم‌ترین تجهیزات بازی کودکان در مهدکودک‌ها و پارک‌ها، استخرهای توپ هستند. تصور کنید که استخری پر از توپ‌های کوچک و رنگارنگ تا چه حد می‌توانند توجه کودکان را به خود جلب کنند. زیرا بچه‌ها می‌توانند به‌صورت گروهی مدت زیادی در این استخرها بازی کنند و سرگرم شوند. این تجهیزات بازی کودکان می‌توانند نقش تأثیرگذاری در یادگیری مهارت‌های رفتاری و اجتماعی برای کودکان داشته باشند. این استخرها در انواع طرح و رنگ‌ها وجود دارند و متناسب با فیزیک بدن کودکان طراحی و ساخته شده‌اند.

از دیگر تجهیزات مرتبط با استخر توپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استخر آب
  • استخر شنی
  • استخر بادی
  • استخر باغبانی

وسایل خانه بازی

خانه‌ بازی، آشپزی و مواردی ازاین‌دست جزو محبوب‌ترین تجهیزات بازی کودکان به شمار می‌آیند که هیچ‌گاه قدیمی و کهنه نمی‌شوند. شما می‌توانید با خرید این تجهیزات بازی کودکان، میل به مشارکت در امور، همزیستی و درک روابط اجتماعی را در کودکان افزایش بدهید. این لوازم بازی کوچک در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند و به‌سلامتی کودکان هم آسیبی را وارد نمی‌کنند.

اسباب‌بازی؛ عضو جدانشدنی دنیای بازی کودکان

اسباب‌بازی جزئی جدانشدنی از دنیای کودکانه است و در دسته تجهیزات بازی کودکان قرار می‌گیرد. این اسباب‌بازی‌ها باتوجه‌به سن و جنسیت کودک، ایمنی و ابعاد مناسب آن تهیه می‌شود. از محبوب‌ترین این تجهیزات بازی کودکان هم می‌توانیم به عروسک، اتومبیل‌های مینیاتوری، وسایل بازی آشپزخانه، توپ، حیوانات عروسکی، لوازم نقاشی و اسباب‌بازی کنترلی اشاره کنیم. این وسایل باید متناسب با سن کودکان تهیه شده و دارای پرز، پولک، مواد خطرناک، سمی و ذرات ریز نباشند.

تجهیزات ورزشی کودکان

تهیه لوازم ورزشی برای تحرک و سلامتی کودکان موضوعی بسیار مهم است. طناب ورزشی، ترامپولین، بازی‌های فوتبال و بسکتبال، لوازم صخره‌نوردی و آموزش شنا از جمله این موارد هستند. با خرید این وسایل بازی کودکان، شما آن‌ها را به انجام بازی‌های گروهی و داشتن تحرک تشویق می‌کنید. همچنین با این کار باعث می‌شوید تا در آینده هم مشکلات مربوط به چاقی و کم‌تحرکی سراغشان نیاید. این تجهیزات در طرح‌ها، رنگ‌ها، ابعاد و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد که شما می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را باتوجه‌به نیاز خود خریداری کنید.

برترین تجهیزات بازی کودکان را از پارس آرای کوهستان بخواهید

با خرید وسایل بازی کودکان لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را برای کودکان ایجاد کنید و آن‌ها را برای ورود به دنیای بزرگسالی آماده کنید. خرید لوازم و تجهیزات بازی مناسب برای کودکان بسیار مهم است. زیرا تهیه اسباب بی‌کیفیت تأثیر مستقیمی بر روحیه و جسم کودکان دارد.

مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مرجع تخصصی عرضه و فروش تجهیزات بازی کودکان است. تمامی محصولات مجموعه به کمک متریال‌هایی با استاندارد کیفی بالا و سازگار با محیط‌زیست طراحی و ساخته شده‌اند با خرید تجهیزات بازی کودکان از پارس آرای کوهستان دیگر نگرانی از بابت سلامت فرزندانتان نخواهید داشت و می‌توانید با خیالی آسوده اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X