وبلاگ

تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها | تجهیزاتی با طراحی خلاقانه و مناسب برای سرگرمی

چرایی و چگونگی استفاده از تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها

طراحی تجهیزات زمین‌بازی در پارک‌ها، کنار مدرسه‌ها و شهربازی‌ها در طول زمان تکامل بسیاری پیدا کرده‌اند. تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها تفاوت زیادی با وسایل پارکی مناسب بزرگسالان دارد و علاوه بر رعایت مواردی مانند ایمنی و خطرات سواری برای کودکان، باید از نظر رنگ و شکل هم با یکدیگر متفاوت باشند.

یکی از بهترین متریال‌ها به‌منظور طراحی و ساخت تجهیزات بازی کودکان، ترموود است که باعث ایجاد نوآوری در طراحی این تجهیزات شده است. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم وسایل مدرن بازی کودکان را به شما معرفی کنیم.

در طراحی تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها باید به چه اصولی توجه شود؟

طراحی یک زمین‌بازی مدرن برای پارک‌ها و فضاهای سبز به نوع تجهیزات بازی که می‌خواهید مورداستفاده قرار بدهید بستگی دارد. دراین‌بین تجهیزاتی مانند برج‌ها و مکعب‌های بازی و تجهیزات بازی مجموعه آراوود که متشکل از خانه چوبی، سرسره، تاب و نردبان ساخته شده از ترموود است نمایانگر یک زمین‌بازی مدرن و معماری سطح بعدی هستند که می‌تواند هم توجه کودکان و هم توجه بزرگسالان را به خود جلب کند. چنین تجهیزاتی عمدتاً باهدف افزایش قدرت بدنی کودکان، تعادل، هماهنگی و همچنین بهبود مهارت‌های اجتماعی کودکان طراحی و ساخته می‌شوند. تجهیزات بازی آرتا پارت از بهترین متریال‌ها ساخته شده‌اند و می‌توانند تجربه‌ای به‌یادماندنی از بازی‌کردن را در ذهن کودک شما به یادگار بگذارند.

مزایای به‌کارگیری تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها

استفاده از برج‌های بازی مدولار، ساخت انواع مکعب‌های رنگی برای نشستن یا بازی‌کردن و افزودن رنگ‌های مختلف و شاد به تجهیزات بازی که از مولفه‌های سبک مدرن این تجهیزات هستند می‌توانند فضای شادی را برای فرزندان شما به ارمغان بیاورند.

از جمله این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زمین‌بازی مدرن می‌تواند توجه مردم را به سمت خود جلب کند
  • به کودکان حس شادی و سرزندگی دست می‌دهد و موجب افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود
  • کمک به بهبود قدرت بدنی و هماهنگی از طریق تمرین مهارت تعادل حین بازی با این تجهیزات
  • استفاده از متریالی مانند چوب در ساخت این تجهیزات مدرن آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند

انواع تجهیزات بازی مدرن مورداستفاده برای پارک‌ها

در این بخش قصد داریم تا به شما انواع وسایل بازی مدرن کودکان را معرفی کنیم. ابتدا از برج‌های بازی آغاز می‌کنیم. برج‌های مدرن عموماً با استفاده از چوب‌هایی پایدار ساخته می‌شوند. طراحی این برج‌های بازی به‌گونه‌ای که می‌تواند همه سنین را به خود جلب کند. این برج‌ها دارای پانل‌هایی هستند که می‌توانند رنگ‌های شاد را به‌وضوح نمایش بدهند. همچنین پانل‌های شفاف به‌کاررفته در این برج‌ها امکان دسترسی بیشتر به فضای داخلی را فراهم می‌کند و از طرفی با محیط‌زیست نیز سازگار است.

مکعب‌های بازی؛ از مهم‌ترین تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها

ماژول‌های مکعبی طراحی شده برای زمین‌بازی کودکان عمدتاً با استفاده از باکیفیت‌ترین چوب کاج، فولاد، پلاستیک و لمینت ساخته می‌شوند. برای اینکه دید بهتری به فضای درونی ماژول‌ها وجود داشته باشد عموماً از پانل‌هایی شفاف در کنار این مکعب‌ها استفاده می‌کنند.

سایبان‌های چوبی و فلزی

بعد از پایان دوران همه‌گیری ویروس کرونا ریتم زندگی مجدداً به حالت عادی بازگشت و شاهد مراجعه بیشتر مردم به زمین‌های بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها بودیم. بازی‌کردن برای رشد روانی و جسمی کودک بسیار مهم است. از طرفی هم بسیار مهم است که کودکان در حین بازی‌کردن بتوانند به مقدار کافی ویتامین D دریافت کنند. اما از طرفی دیگر هم قرارگیری طولانی‌مدت در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند خطراتی را برای کودک شما به همراه داشته باشد.

دقیقاً به همین علت سایبان‌های فلزی و چوبی در زمین‌های بازی ساخته می‌شوند. این سایبان‌ها را عمدتاً در اطراف محوطه زمین‌بازی، بر روی نیمکت‌ها و همچنین میزهای پیک‌نیک قرار می‌دهند. سایبان‌ها با دورنگه داشتن بچه‌ها از گرمای هوا مزایایی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از جمله این مزایا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خنک نگه‌داشتن وسایل زمین‌بازی
  • افزایش طول عمر تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها
  • به کودکان اجازه می‌دهند مدت‌زمان بیشتری بازی کنند
  • افزایش جذابیت بصری زمین‌بازی

نردبان‌ها و سازه‌های کوهنوردی مناسب کودکان

به‌طورکلی زمین‌های بازی چیزی فراتر از ایجاد یک فضای امن برای تفریح و معاشرت کودک شما هستند. این زمین‌ها و تجهیزات مدرن به‌کاررفته در آن‌ها مانند نردبان‌ها و سازه‌های کوهنوردی می‌توانند نقش مهمی در رشد فکری کودک شما داشته باشد. سازه‌های کوهنوردی عمدتاً در نقاط متصل به سکوها و در بالای سرسره‌ها قرار داده می‌شوند.

بالارفتن از این سازه‌ها در این موارد به کودک کمک می‌کند:

  • تقویت مهارت حل مسئله
  • افزایش قدرت بدنی
  • بهبود هماهنگی عصب و عضله

افزودن عناصر طبیعی به محل بازی کودکان

یکی دیگر از ویژگی‌های تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها استفاده از فلاورباکس‌ها و گلدان‌های چوبی است که شما می‌توانید از طریق مراجعه به سایت آراوود این محصولات را با بهترین کیفیت و با قیمتی مناسب تهیه کنید. در زمین‌بازی همچنین می‌توان انواع درختچه‌ها، درختان و گل‌های رنگارنگ کاشت.

استخرهای توپ و شن در زمین‌بازی کودکان

یکی از تجهیزات اصلی در زمین‌های بازی کودکان در پارک‌ها و شهربازی‌ها، استخرهای توپ و شن است. استخرهای شن معمولاً ابعاد کوچکی دارند. به همین علت هم نیازی نیست تا برای پر کردن آن‌ها از تعداد زیادی توپ استفاده کنید. استخرهای شنی در انواع مختلف بادی و چند قطعه‌ای موجود هستند. این نوع وسایل خانه می‌توانند کودکان را برای مدت زیادی سرگرم کنند.

مدرن‌ترین تجهیزات زمین‌بازی کودکان را از آراوود بخواهید

تجهیزات پارکی مدرن که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم تنها محدود به این موارد نیستند. هر سال تعداد بیشتری وسیله تفریحی برای کودکان ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. همچنین تجهیزات بازی مدرن برای پارک‌ها بهترین انتخاب برای صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با سرگرمی کودکان هستند.

آراوود بزرگ‌ترین مرجع طراحی و ساخت آیتم‌های چوبی مبلمان شهری است. درصورتی‌که تمایل دارید در فضای ملک خود و یا برای کسب‌وکارتان تجهیزات بازی کودک را خریداری کنید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. چرا که مجموعه ما انواع سازه‌های چوبی مانند سرسره و تاب چوبی را تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X