وبلاگ

ایده‌های جدید تجهیزات باغی | اصول چیدمان مدرن مبلمان باغی

ایده‌های جدید تجهیزات باغی که باغ و ویلای شما را متفاوت می‌کنند

مبلمان باغی، ویلایی یا مبلمان پاسیو، نوعی از مبلمان هستند که به شکل خاص برای استفاده در فضای باز طراحی و ساخته شده‌اند. این نوع از مبلمان از تجهیزات ضروری برای هر باغچه یا ویلای لوکسی به شمار می‌آیند. به همین خاطر هم باید با ایده‌های جدید تجهیزات باغی که در دنیا وجود دارند، برای ایجاد فضایی متفاوت الهام بگیرید. این ایده‌های ترند شامل آیتم‌های متفاوتی در دکوراسیون خارجی فضاهای باز هستند و نسبت به چیدمان و اجرای این آیتم‌ها به روش سنتی تفاوت‌های زیادی دارند که باید به آن‌ها دقت داشته باشید. در این مطلب از آراوود قصد داریم ایده‌های ترند تجهیزات باغی را به شما معرفی کنیم.

نگاهی به ایده‌های جدید تجهیزات باغی

یکی از ایده‌های جدید و ترند تجهیزات باغی که موردتوجه بسیاری از طراحان دکوراسیون و کارفرمایان در سراسر جهان قرار گرفته است، استفاده از تاب و صندلی ریلکسی یا همان آویز در فضای باغ یا ویلا است. این تاب‌ها بدنه‌ای دارند که می‌تواند وزن‌های بالا را به‌سادگی تحمل کند. تاب‌های ریلکسی به طور معمول از یک و یا گاهی اوقات از دوپایه آویخته می‌شوند که به دلیل آرامشی که با نشستن بر روی آن به انسان دست می‌دهد تحت عنوان صندلی‌های ریلکسی شناخته می‌شوند.

سایه‌بان و چتر باغی؛ از ایده‌های جدید و متفاوت برای چیدمان تجهیزات باغی

سایبان و چتر باغی همان‌طور که از نام آن‌ها نیز مشخص است برای ایجاد سایه در فضای باغ طراحی و ساخته می‌شوند. به طور معمول به آن دسته از مدل‌هایی که در مقابل نفوذ آب مقاوم نیستند و صرفاً برای ایجاد سایه کاربرد دارند، سایبان گفته می‌شوند.

به آن دسته از مدل‌هایی که مقاوم در برابر نفوذ آب هستند چتر یا چتر باغی گفته می‌شود. اصولاً بیشتر سایه‌بان‌های باغی و چترها در برابر تابش خورشید مقاومت بالایی دارند. برخی متحرک برخی نیز با پایه کنار هستند که چتر پایه کنار نامیده می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز ثابت با پایه در وسط هستند که میله پایه آنها از وسط میز عبور می‌کند و تحت عنوان چتر پایه وسط شناخته می‌شوند.

استفاده از باریکیو یا کباب‌پز

یکی از ایده‌های جدید و پرطرف‌دار برای تجهیزات باغی استفاده از باربیکیو یا کباب‌پز است. باربیکیوها محصولاتی از جنس چدن یا آلومینیوم می‌باشند که برای پخت انواع کباب، ذرت، پیتزا و استیک کاربرد دارند. به‌طورکلی باربیکیوها با استفاده از گاز شهری، کپسول گاز یا زغال مصنوعی کار می‌کنند. بعضی از انواع مدرن‌تر این تجهیزات باغی شامل جوجه گردان، انواع لامپ‌ها و همچنین تجهیزات جانبی هستند.

بخاری پاسیو یا بخاری باغی

بخاری‌های پاسیو یا بخاری‌های باغی باهدف ایجاد فضایی برای نشستن افراد در فضای باز طراحی و ساخته شده‌اند. از این آیتم‌ها می‌توان در پیش‌آمدگی لبه بام، سقف پاسیو و ایوان منزل به شکل ثابت یا قابل‌حمل (پرتابل) استفاده کرد. این هیترهای باغی می‌توانند با گاز طبیعی یا شهری، برق و یا بطری‌های کوچک بوتان کار می‌کنند.

به‌کارگیری پنکه‌های رطوبتی

یکی از ایده‌های جدید و متفاوت در تجهیزات باغی، پنکه‌های رطوبتی هستند که طی سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از کارفرمایان در کشور قرار گرفته‌اند. پنکه‌های رطوبتی در واقع نوعی از پنکه هستند که به‌وسیله پودر کردن آب و دمیدن آن سبب افزایش رطوبت و همچنین خنک‌تر شدن محیط می‌شوند. به‌طورکلی پنکه‌های رطوبتی باغی دارای یک مخزن آب هستند که می‌توانند برای ساعت‌ها رطوبت موردنیاز برای فضای باز را به‌راحتی تأمین کنند.

در خرید مبلمان باغی مدرن باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در این بخش از مطلب ” ایده‌های جدید تجهیزات باغی ” قصد داریم تا ضمن معرفی نکات مهم پیش از خرید آیتم‌های مختلف مبلمان باغی، نکاتی را به‌منظور اجرایی‌کردن ایده‌های ترند دنیا در خصوص چیدمان این آیتم‌ها را با هم بررسی کنیم. به‌طورکلی مبلمان فضای باز انواع گوناگونی دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارا هستند. مبلمان فضای باز از جمله مبلمان باغی، مبلمان ویلایی، مبلمان مختص به تراس و بالکن و غیره را در بر می‌گیرند که باید بنا به مصرف خود و متناسب با محوطه موردنظر، انتخاب شوند.

گنجایش فضای خود را بررسی کنید

پیش از هر چیز باید گنجایش محل موردنظر خود را بررسی کنید و بفهمید برای خرید مبلمان نیاز به چه تعدادی دارید. توجه کنید تعداد مبلمان ویلایی مدرن برای فضا‌های باز باید به شکلی باشند که تمام محیط مربوطه را اشغال نکنند.

توجه به جنس، سبک و طرح آیتم موردنظر

در زمان خرید مبلمان و صندلی باغی، جنس، سبک و طرح آن را که شامل حصیری، آلومینیومی، چوبی و فلزی می‌شوند را باید باتوجه‌به موارد مصرف، دکوراسیون و طراحی که به سلیقه خود و یا با مشورت دکوراتور انجام می‌دهید، انتخاب کنید. برای نمونه میز صندلی چوبی و مبلمان حصیری دو مدل از رایج‌ترین مدل‌هایی هستند که با بیشتر سلایق مطابقت دارند. لازم به تأکید است قبل از انتخاب میز صندلی فلزی، چوبی یا حصیری باید حتماً ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنید.

برای اجرایی‌کردن ایده‌های تجهیزات باغی نیاز به یک مرجع معتبر دارید

شما می‌توانید در خصوص دوام و به‌طورکلی پارامترهای کیفی مدل موردنظر خود تحقیق کنید. برای این کار می‌توانید علاوه بر بررسی سوابق تولیدکننده، نظر خریداران قبلی را جویا شوید تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

 در همین راستا به شما توصیه می‌کنیم مبلمان باغی خود را از تولیدی مطمئنی خرید کنید که دارای خدمات پس از فروش باشد و جلب رضایت مشتری را اولین و اساسی‌ترین هدف خود قرار داده است. خدماتی از جمله نوع تحویل سفارش و چیدمان آن از سوی تولیدی و یا فروشگاه مواردی هستند که از جانب فروشندگان معتبر برای جلب رضایت مشتریان ارائه همواره می‌شوند.

چطور از سبک المان‌ها برای چیدمان استفاده کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم وسایل دکوری فضای موردنظر خود را ترجیحاً با نوع مبلمان باغی، مبلمان ویلایی و یا مبلمان فضای باز خود ست کنید. یعنی اگر از المان‌هایی کلاسیک در دکور استفاده کرده‌اید به‌طورقطع باید مدلی را انتخاب کنید که به سبک کلاسیک طراحی شده است.

در صورتی هم که فضای نسبتاً وسیعی دارید می‌توانید از المان‌های مختلفی برای داشتن دکوراسیونی زیبا‌تر استفاده کنید. صندلی باغی گهواره‌ای، صندلی تابی، آلاچیق، سایبان و بسیاری از موارد از محصولات جذابی هستند که برای دکوراسیون فضا‌های باز بسیار مناسب هستند.

خرید برترین و مدرن‌ترین مبلمان باغی از آراوود

در زمان بررسی ایده‌های جدید تجهیزات باغی و انتخاب آن‌ها، تنها ملاک شما نباید قیمت و خصوصیات ظاهری باشد. چرا که حتی اگر برترین مبلمان و گران‌ترین آن‌ها را نیز خریداری کنید، اما نتوانید استفاده حداکثری از آن داشته باشید، باید به شما بگوییم که انتخابتان بیهوده بوده است. به همین علت هم مهم‌ترین عاملی که باید در زمان خرید این نوع مبلمان به آن توجه کنید، کارایی مورد انتظار شما است.

مجموعه آراوود یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مبلمان باغی در ایران است. شما از طریق سایت ما می‌توانید انواع آیتم‌های مدرن باغی مانند میز و صندلی چوبی، نیمکت چوبی، گلدان چوبی، تجهیزات بازی کودکان و همچنین پایه روشنایی را خریداری کنید. در ضمن تمامی محصولات ما ضمانت اصالت کالا دارند و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X