وبلاگ

ایده‌های جدید تجهیزات بازی | نگاهی به ترندهای تجهیزات بازی در دنیا

ایده‌های جدید تجهیزات بازی، ایده‌هایی خلاقانه و هیجان‌انگیز هستند

آیا ایده‌های جدید تجهیزات بازی که در سراسر دنیا از آن‌ها برای طراحی و ساخت تاب، اسپینر و سرسره استفاده می‌شود را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید این تجهیزات چه ویژگی‌هایی دارند و از چه جنبه‌هایی بر روی رشد فکری و جسمی کودکان تأثیر می‌گذارند؟ ایده‌های ترند تجهیزات بازی که امروزه در بسیاری از پارک‌های کوچک و بزرگ تفریحی در دنیا از آن‌ها الهام گرفته می‌شود به دلیل فلسفه طراحی که دارند به کودکان فرصتی برای غرق‌شدن در تخیلات خود می‌دهند و دارای سطح ایمنی بسیار بالایی هستند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم مدرن‌ترین تجهیزات بازی کودکان را به شما معرفی کنیم.

بررسی ایده‌های جدید تجهیزات بازی که طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند

در این بخش قصد داریم مدرن‌ترین ایده‌های تجهیزات بازی را به شما به‌صورت دقیق معرفی کنیم. همان‌طور که در جریان هستید، وسایل بازی کودکان نقش بسیار چشمگیری بر روی روحیه و فرایند رشد آن‌ها دارد. به همین دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده این وسایل بازی، هر ساله دست‌به‌کار شده و اقدام به طراحی، تجهیز و ساخت این وسایل می‌کنند.

کشتی باری؛ از ایده‌های جدید تجهیزات بازی برای پارک‌های بزرگ

یکی از ایده‌های جدید تجهیزات بازی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، کشتی باری است. اما این آیتم بازی چه خصوصیاتی دارد؟ یک کشتی بزرگ باری در کف اقیانوس غرق شده است. در اطراف این کشتی جعبه‌های زیادی بر روی زمین هستند و ماهی نیز در حال گشت‌وگذار می‌باشند. در این تجهیز، کودکان در بین جعبه‌های آویزان و تخته‌پاره‌ها بازی می‌کنند و می‌توانند در داخل بدنه کشتی هم ماجراجویی داشته باشند. کودکان باید تعادل خود را بر روی تخته چوب‌ها حفظ کنند تا از خطرات اقیانوس در امان باشند.

وسیله بازی که طراحی آن از یک کارتون دانمارکی الهام گرفته شده است

یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای طراحی و ساخت تجهیزات بازی، وسیله‌ای است که بر پایه انیمیشنی دانمارکی به نام پتزی و دوستانش ساخته شده است. در این تجهیز بازی کودکان می‌توانند از سنگی به سنگی دیگر بپرمد و یا با استفاده از طناب، از اطراف کشتی آویزان بشوند. همچنین کودکان می‌توانند تعادل خود را بر روی طناب‌هایی که در فضایی که شبیه به ساحل ساخته شده است قرار دارند، حفظ کرده و از بشکه‌ها بالا بروند و درون قایق بازی کنند.

صخره‌نوردی بر روی اژدها

یکی از ایده‌های جدید تجهیزات بازی در دنیا که طرف‌داران بسیار زیادی هم دارد، صخره‌نوردی بر روی اژدها است. این تجهیز بازی دستگیره‌هایی مخصوص در تمامی قسمت‌ها دارد که کودکان می‌توانند به‌سادگی از آن بالا رفته و به کمک طناب‌ها یا میله‌هایی که بخش‌های مختلف بدن این اژدها را به یکدیگر متصل می‌کند، با لذت آویزان شوند.

تاب‌های مدرن

یکی از ایده‌های متفاوت برای تاب‌ها، تاب‌های دسته‌جمعی است. این تاب‌ها معمولاً فضایی شبیه به دیسک دارند که کودکان می‌توانند به شکل دسته‌جمعی و همراه با دوستان خود بر روی آن سوار شوند و لحظات خوشی را تجربه کنند. یکی دیگر از ایده‌های جدید تجهیزات بازی در زمینه تاب، طراحی تابی شبیه به مار افعی است. این تاب‌ها از طنابی بسیار بلند تشکیل شده‌اند که کودکان می‌توانند با نشستن بر روی آن به شکل گروهی تاب‌بازی کنند. گروهی دیگر از تاب‌ها، تاب‌هایی با صندلی چرخشی هستند.

این تجهیز شامل یک کمربند استاندارد می‌شود و برای کودکانی با سن پایین توصیه می‌شود. تاب دونفره یا Generation Swing نیز یکی دیگر از ایده‌های متفاوت برای تاب است. این تاب‌ها بهترین گزینه برای والدینی هستند که می‌خواهند به همراه کودک خود لذت تاب‌بازی را تجربه کنند. این تاب‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد و فضایی کافی را برای نشستن کودک و بزرگسال فراهم کرده است.

فنرهای بازی

یکی از آیتم‌های هیجان‌انگیز برای بازی کودکان، فنرها هستند. این تجهیزات از یک نشیمنگاه به همراه فنری که در زمین قرار گرفته است تشکیل شده‌اند. این نوع از تجهیزات از ایده‌های جدید تجهیزات بازی هستند که می‌توانند به شکل یک سفینه فضایی یا یک جانور ساخته شوند.

انواع اسپینر

در این قسمت قصد داریم یکی از برترین تجهیزات بازی در پارک‌ها را به شما معرفی کنیم. اسپینرها یکی از مدرن‌ترین تجهیزات بازی کودکان هستند که از همان ایده کلاسیک چرخ و فلک‌ها در طراحی و ساخت آن‌ها الهام گرفته شده است. بعضی از این اسپینرها می‌توانند ظرفیت نشستن چند کودک را داشته باشند و برخی نیز صرفاً برای بازی انفرادی کودکان طراحی و ساخته شده است. این تجهیز بازی همچنین می‌تواند به تقویت حس لامسه، تعادل و کنترل وضعیت بدن در کودکان تأثیرگذار باشد.

تجهیزات حسی؛ از ایده‌های جدید برای زمین‌بازی کودکان

از جمله ایده‌های جدید تجهیزات بازی می‌توانیم به انواع تجهیزات حسی اشاره کنیم. این نوع از تجهیزات حواس کودکان را با استفاده از پنل‌ها و سایر تجهیزات حسی تحریک می‌کنند. همچنین این تجهیزات برای کودکانی که با معلولیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند نیز امکان بازی را فراهم کرده است.

از جمله انواع این تجهیزات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تجهیزات حسی شنیداری
  • تجهیزات حسی لامسه
  • تجهیزات حسی دیداری

لوله‌های بازی

از دیگر ایده‌های جدید تجهیزات بازی کودکان می‌توانیم به لوله‌های بازی اشاره کنیم. کودکان می‌توانند از این لوله‌ها برای رسیدن به سرسره بالا بروند و یا درون آن‌ها مخفی شوند و اوقات خوشی را به همراه دوستان خود تجربه کنند.

آراوود؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات بازی کودکان در کشور

تجهیزات بازی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، جزو مدرن‌ترین تجهیزات بازی در دنیا هستند که علاوه بر داشتن جذابیت بصری برای کودکان، استانداردهای کیفی و ایمنی نیز در آن‌ها به‌خوبی رعایت شده است. همچنین طبق نظر روانشناسان این تجهیزات با تقویت حس همکاری و درگیرکردن حواس پنج‌گانه می‌توانند در رشد فکری کودکان نیز تأثیرگذار باشند.

آراوود یک مرجع تخصصی برای ساخت آیتم‌های چوبی مبلمان شهری مانند تجهیزات محل بازی کودکان است. یکی از بهترین تجهیزات بازی ما، تجهیزات بازی آرتاپارت است که مجموعه‌ای از وسایل بازی؛ مانند تاب، سرسره، خانه چوبی، نردبان و میله را دارد. شما برای دریافت مشاوره تخصصی در خصوص خرید و انتخاب این تجهیزات می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X