وبلاگ

انواع کاربرد نیمکت چوبی | نیمکت چوبی را کجا قرار دهیم؟

نیمکت های چوبی کاربردهای متنوعی دارند

چوب یکی از محبوب‌ترین متریال‌هایی است که در ساخت نیمکت استفاده می‌شود. نیمکت‌های چوبی را اغلب می‌توان در پارک‌ها مشاهده کرد، هرچند با گذر زمان و با افزایش توجه مهندسان و معماران به نقش نیمکت‌ها در زیباسازی شهرها، استفاده از این آیتم در دیگر فضاهای باز نیز رواج پیداکرد. استفاده از نیمکت‌های چوبی در فضاهای باز تاثیر بالایی در افزایش جذابیت سازه‌های اطراف دارد. اما لازم است بدانید که امروزه کاربرد نیمکت‌های چوبی تنها به فضای آزاد محدود نمی‌شود. در ادامه مطلب برخی دیگر از انواع کاربرد نیمکت چوبی را بررسی می‌کنیم.

کاربرد نیمکت چوبی در انواع دکوراسیون داخلی و خارجی

برای ساخت نیمکت‌ها باید از متریالی استفاده شود که در عین حفظ زیبایی، کاربردی‌بودن این آیتم را در شرایط محیطی متنوع حفظ کند. باید توجه داشت که از نیمکت‌ها در فضاهای باز نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین در ساخت آن باید از متریالی استفاده کرد که نه‌تنها در تغییرات دمایی شدید مقاوم باشد، بلکه رسانش گرمایی کمتری داشته باشد. برای مثال به دلیل رسانایی فلز، اگر نیمکت فلزی در فضای باز قرار داشته باشد، سرما به کاربر انتقال پیدا کرده و باعث ناراحتی فرد می‌شود.

از آن سو با جایگزینی چوب مناسب در ساخت نیمکت‌های مورداستفاده در فضاهای خارجی، این محصولات در تمامی شرایط قابل‌استفاده خواهند بود. اما استفاده از چه چوبی برای ساخت این محصول مناسب‌تر است؟ در ساخت نیمکت‌های چوبی می‌توان از چوب‌هایی مانند: چوب درخت صنوبر، بلوط، زبان‌گنجشک و ترموود… استفاده کرد. هرچند به دلیل زیبایی خاص و متفاوتی که این آیتم در فضای اطراف خود ایجاد می‌کند، امروزه استفاده از این محصول در دکوراسیون داخلی منزل نیز رایج است. در ادامه درمورد برخی از این کاربردها توضیح می‌دهیم.

نیمکت چوبی؛ آیتمی ضروری برای فضای روف‌گاردن

یکی از انواع کاربرد نیمکت چوبی استفاده از آن در فضای پشت‌بام است که در این بخش زیبایی آیتم‌های تشکیل‌دهنده، اهمیت زیادی دارد. استفاده از نیمکت چوبی که جذابیت این قسمت را دوچندان می‌کند انتخابی مناسب است. چوبی بودن نیمکت در روف‌گاردن باعث می‌شود با فضای اطراف خود که شامل باغچه و درخت است، هماهنگی بی‌نظیری داشته باشد. استراحت بر روی این نیمکت در عین مشاهده منظره زیبای آسمان و شهر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های به‌کاربردن نیمکت در فضای روف‌گاردن است.

مبلمان بالکن؛ یکی از انواع کاربرد نیمکت چوبی

یکی از بزرگ‌ترین معضلات انتخاب مبلمان برای بالکان فضای کمی است که در دسترس مهندس قرار دارد. به‌منظور رفع این مشکل باید از مبلمانی استفاده شود که کمترین فضا را اشغال کند و درعین‌حال بیشترین کارایی را داشته باشد؛ بنابراین استفاده از نیمکت‌های صندوقچه‌ای مخصوص بالکن که دارای میز و صندلی و فضای انبار هستند، در این بخش ساختمان متداول است.

کاربرد نیمکت چوبی در پارک‌ها

یکی از انواع کاربرد نیمکت چوبی که همه با آن آشنایی دارند، استفاده از این آیتم در پارک‌های سطح شهر است. این نیمکت‌ها با برخوردی از مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌وهوایی متنوع به‌راحتی قابل پاک‌سازی بوده و محلی را برای استراحت موقت شهروندان فراهم می‌کنند. به دلیل چوبی بودن متریال سازنده این المان، نیمکت‌های چوبی هماهنگی مناسبی با محیط پارک‌های جنگلی و سرسبز دارند.

مبلمان فضای داخلی؛ یکی دیگر از انواع کاربرد نیمکت چوبی

در دکوراسیون داخلی منزل ایده‌هایی جذابی برای استفاده از نیمکت‌های چوبی وجود دارد. برای مثال در کنار پنجره‌هایی که از نمایی جذاب به بیرون ساختمان برخوردار هستند، می‌توان با قراردادن یک نیمکت علاوه بر زیباسازی دکوراسیون داخلی، محلی مناسب برای استراحت‌های کوتاه باشد. همچنین اگر به‌اضافه کردن بخش کتابخانه در دکوراسیون داخلی منزل علاقه دارید، استفاده از یک نیمکت چوبی باعث ایجاد هماهنگی زیبایی با قفسه‌های چوبی کتاب می‌شود. با نشستن بر روی این نیمکت و استفاده از کوسن می‌توانید به مطالعه کتاب و مجلات بپردازید. برخی دیگر از انواع کاربرد نیمکت چوبی در دکوراسیون داخلی شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از نیمکت چوبی در زیباسازی فضای اتاق کودک
  • قراردادن نیمکت چوبی در آشپزخانه
  • استفاده از نیمکت چوبی در فضای ورودی راهرو به‌عنوان جاکفشی
  • تزیین اتاق نشیمن با نیمکت چوبی

بهترین چوب برای ساخت نیمکت چوبی

برای انتخاب متریال مناسب به‌منظور ساخت نیمکت‌های چوبی باید از چوبی استفاده کرد که در برابر شرایط محیطی مقاومت بالایی داشته باشد. برای مثال اگر چوب مورداستفاده در نیمکت در برابر نفوذ آب مقاوم نباشد، رطوبتی که در چوب نفوذ کرده است، می‌تواند باعث تغییر ابعاد چوب و درنتیجه کاهش زیبایی آن شود. مورد دیگری که در فضاهای آزاد باعث پوسیدگی و فرسایش چوب می‌شود، اشعه UV خورشید است.

تابش مستقیم این اشعه به‌صورت مداوم بر روی چوب باعث تغییر رنگ چوب نیمکت، و ایجاد ظاهری نامتعارف می‌شود. درنتیجه در انتخاب نوع چوب نیمکت باید دقت داشت. بهترین چوب برای ساخت نیمکت چوبی، چوب ترموود است. در فرایند ترمو، انواع چوب‌های درختان مختلفی مانند صنوبر، بامبو، زبان‌گنجشک، بلوط و… تغییر شکل یافته و به ترموود تبدیل می‌شوند. چوب به‌دست‌آمده از این فرایند دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش، مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت است که باعث می‌شود انتخابی هوشمندانه به‌عنوان متریال ساخت نیمکت چوبی باشد.

خرید انواع نیمکت چوبی از آراوود

ازآنجایی‌که از نیمکت‌های چوبی در فضاهای باز کاربرد دارند، باید متریال استفاده شده در ساخت این آیتم، مقاومت مناسبی در برابر رطوبت و نور خورشید داشته باشد؛ بنابراین استفاده از چوب‌های مقاوم مانند ترموود برای ساخت این آیتم توصیه می‌شود. امروزه استفاده از نیمکت‌های چوبی در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان در موارد مختلف قابل‌مشاهده هستند. برای تهیه نیمکت باکیفیت، باید این آیتم را از مجموعه‌ای معتبر تهیه کنید. آراوود مجموعه‌ای باسابقه در زمینه عرضه نیمکت‌های چوبی باکیفیت است. تمامی محصولات مجموعه ما از ضمانت اصالت کالا برخوردار هستند و به همین خاطر با انتخاب آراوود برای خرید نیمکت چوبی، می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشید.

سؤالات متداول

در نیمکت‌های چوبی دکوراسیون داخلی ساختمان چه کاربردی دارند؟

مهندسان و معماران در دکوراسیون داخلی ساختمان از نیمکت‌های چوبی در مواردی مانند: زیباسازی فضای اتاق کودک، قراردادن نیمکت چوبی در آشپزخانه و فضای ورودی راهرو استفاده می‌کنند.

متریال مناسب برای ساخت نیمکت چیست؟

باید از متریالی استفاده کرد که نه‌تنها در تغییرات دمایی شدید مقاوم باشد، بلکه رسانش گرمایی کمتری داشته باشد.

بهترین نوع چوب برای ساخت نیمکت چیست؟

بهترین چوب برای ساخت نیمکت چوبی، چوب ترموود است که در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت هوا، نفوذ آب باران و اشعه ماورا بنفش خورشید از مقاومت مناسبی برخوردار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X