وبلاگ

آبخوری‌های جدید پارکی | زیباترین و کاربردی‌ترین مدل‌های این مبلمان شهری

آبخوری‌های جدید پارکی از نیازهای اصلی فضای سبز شهری هستند

احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده است که برای پیاده‌روی و ورزش به پارکی بروید و بعد از انجام فعالیت احساس تشنگی کنید. اگر به دنبال آبخوری بگردید و نتوانید چیزی پیدا کنید، قطعاً ناامید می‌شوید و شاید دیگر برای ورزش و پیاده‌روی به آن پارک نروید. آبخوری‌های جدید پارکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی هستند که شهرداری‌ها باید به فکر نصب آن‌ها در تمامی پارک‌ها و فضاهای سبز باشند. این آبخوری‌ها طراحی زیبایی دارند و با فضای مدرن شهری کاملاً هماهنگ هستند.

طراحی آبخوری‌های جدید پارکی

آبخوری یکی از آیتم‌هایی است که در تمامی مکان‌های عمومی شهری، به‌خصوص در پارک‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. در طراحی آبخوری‌های جدید شهری باید چند مورد را مدنظر داشت. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که جنس متریال آبخوری را باید باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی منطقه انتخاب کرد. به‌عنوان‌مثال در مناطقی که بارندگی زیادی دارند، نمی‌توان از هر نوع فلزی برای ساخت آبخوری استفاده کرد. چرا که فلزها در صورت نداشتن جنس مناسب به‌سرعت دچار زنگ‌زدگی می‌شوند.

در طراحی آبخوری‌‌ها باید توجه داشت که تمام افراد جامعه قرار است از این آبخوری‌ها استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال در طراحی آبخوری باید افراد دارای معلولیت و کودکان را نیز مدنظر داشت. اگر دقت کرده باشی، آبخوری‌های جدید پارکی دارای دو چشمه با ارتفاع متفاوت هستند تا همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده است که در حال قدم‌زدن در پارک با آبخوری‌هایی مواجه شده باشید که شیر آن‌ها بازمانده و آب آن‌ها در حال هدررفتن است. برای حل این مشکل علاوه بر فرهنگ‌سازی، می‌توان از شیرهای جدید زمان‌دار استفاده کرد. این شیرها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از چند ثانیه به‌صورت خودکار جریان آب را قطع می‌کنند. با استفاده از این شیرها می‌توان در مصرف آب به‌خوبی صرفه‌جویی کرد.

یکی از مشکلاتی که بیشتر شهرداری‌ها با آن مواجه هستند، دزدیده‌شدن شیرهای آبخوری‌ها است. به همین علت شهرداری‌ها معمولاً از شیرهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت پلاستیکی استفاده می‌کنند. این شیرها دائماً در حال چکه‌کردن هستند و به تعویض نیاز دارند. در طراحی آبخوری‌های جدید پارکی از شیرهای ضدسرقت استفاده می‌شود که معمولاً روکشی از جنس کروم داشته و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ها را دزدید.

انتخاب متریال مناسب

طراحان برای انتخاب متریال مناسب باید به این نکته توجه کنند که آبخوری‌ها در مکان‌های عمومی نصب می‌شوند و در معرض عوامل جوی و حتی تخریب انسانی قرار دارند. به همین علت، برای ساخت آبخوری‌های جدید پارکی باید از موادی استفاده کرد که مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین آبخوری باید جنسی داشته باشد که بتوان بدون هیچ مشکلی آن را با مواد شیمیایی ضدعفونی و تمیز کرد.

علاوه بر انتخاب متریال مناسب، باید به شکل کاسه آبخوری نیز توجه کرد. تمام قسمت‌های کاسه آبخوری باید از شیب مناسبی برخوردار باشند تا آب در هیچ بخشی از آن‌ها جمع نشود. شکل مناسب کاسه علاوه بر افزایش زیبایی آبخوری به حفظ بهداشت آن نیز کمک می‌کند.

انواع آبخوری‌های جدید پارکی

امروزه ما در عصر صنعت و تکنولوژی زندگی می‌کنیم و سرعت پیشرفت به طرز باورنکردنی بالا است. این پیشرفت‌ها باعث شده است که ابزار و وسایل مختلف از تنوع فوق‌العاده‌ای برخوردار باشند و ما در هر زمینه حق انتخاب‌های فراوانی داشته باشیم.

آبخوری‌های جدید شهری نیز در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها و با متریال‌های گوناگون ساخته می‌شوند. آبخوری‌ها را معمولاً بر اساس جنس آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنند. توجه داشته باشید که متریال به‌کاررفته در آبخوری‌های جدید می‌توانند روی قیمت آن‌ها تأثیر بگذارند. در ادامه به معرفی آبخوری‌هایی می‌پردازیم که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آبخوری سنگی

یکی از انواع پرکاربرد آبخوری‌های جدید پارکی، نوع سنگی آن‌ها است که استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر ضربات مقاوم است. آبخوری‌های سنگی بر اساس نیاز و سلیقه مشتری با سنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. از مهم‌ترین سنگ‌های مورداستفاده برای ساخت این آبخوری‌ها می‌توان به سنگ کریستال تیشه‌ای، سنگ تراورتن و سنگ کریستال اشاره کرد. این آبخوری‌های مستحکم و زیبا در انواع فضاهای شهری مانند پارک‌ها قابل‌نصب و استفاده هستند.

آبخوری‌های چوبی

امروزه طراحی و ساخت وسایل چوبی طرف‌داران فراوانی پیدا کرده است و اگر به پارک‌های محل زندگی خودسر بزنید، احتمالاً با آبخوری‌های چوبی زیبایی مواجه خواهید شد. برای ساخت این آبخوری‌های جدید پارکی معمولاً از ترکیبی از انواع چوب‌های طبیعی و بتن یا فولاد استفاده می‌شود. استفاده از انواع چوب‌ها برای تولید آبخوری به دلیل نداشتن مواد شیمیایی می‌تواند به حفظ سلامتی انسان کمک کند. همچنین چوب کاملاً با محیط‌زیست سازگار است و هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

یکی از نکاتی که در ساخت آبخوری چوبی باید به آن توجه کرد، استفاده از چوبی است که دوام بالا و طول عمر مناسبی داشته باشد. جنس چوب مورداستفاده در ساخت این آبخوری‌ها چوب ترموود اسپروس، ترمو پاین و داگلاس است که از مقاوم‌ترین و باکیفیت‌ترین چوب‌های خشک‌شده جهان به شمار می‌روند.

آبخوری استیل

یکی از متریال‌هایی که از آن برای ساخت آبخوری‌های جدید پارکی استفاده می‌شود، استیل یا همان فولاد ضدزنگ است. همان‌طور که از نام آن پیدا است، این آبخوری دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود و مقاومت بسیار بالایی دارد. آبخوری‌های استیل در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند.

مزایای اصلی این آبخوری‌های جدید پارکی عبارت‌اند از:

  • آبخوری‌های استیل معمولاً فرایند نصب ساده‌ای دارند
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه بودن
  • در صورت کثیف‌شدن می‌توان آبخوری‌های استیل را به‌سادگی تمیز کرد

خرید آبخوری چوبی از فروشگاه آراوود

آبخوری‌ها یکی از ضروری‌ترین آیتم‌هایی هستند که باید در تمامی مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها نصب شوند تا تمام افراد جامعه بتوانند از آن‌ةا استفاده کنند. امروزه آبخوری‌های جدید پارکی با طرح‌ها و متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند که باتوجه‌به نیاز و کاربرد موردنظر می‌توان آیتم مناسب را انتخاب کرد.

آبخوری چوبی آبنوش یکی از بهترین محصولات فروشگاه آراوود است که بدنه آن از ترکیب چوب ترموپاین و داگلاس با فولاد ساخته شده است. این آبخوری دارای روغن پوشش حفاظتی مقاوم در برابر اشعه UV و مخصوص فضای باز است که برای نصب در تمامی فضاهای شهری گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آید. علاوه بر این محصول، انواع دیگر آیتم‌های مبلمان شهری را نیز می‌توانید از مجموعه ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X