وبلاگ

گلدان چوبی و معرفی انواع آنها

 گلدان چوبی

دکوراسیون منزلی که از جنس چوب باشد زیبایی خاصی دارد. این سبک از کارها هیچگاه قدیمی و از مد افتاده نمی شوند و در تمام دوره های تاریخ از چوب برای ساختن ابزار و وسایل مختلف تزیینی از جمله گلدان چوبی استفاده می شد.

از میان تمام مصالحی که برای ساخت ابزار و وسایل استفاده می‌شوند، چوب از زمان‌های گذشته جزو پراستفاده‌ترین مصالح بوده است. امروزه نیز از کاربرد و استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه‌ها بسیار زیاد است.

مزایای استفاده از گلدان چوبی

استفاده از چوب باعث ایجاد حس مثبت در مکان می‌شود. این ماده گرمای خاصی به فضا می‌دهد و افراد در فضای با دکوراسیون چوبی حس راحتی زیادی دارند.

وسایل چوبی با تمام انواع سبک‌های طراحی سازگار هستند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. در به‌کاربردن چوب هم محدودیتی برای ترکیب رنگ‌ها استفاده از جزئیات مختلف وجود ندارد و پیاده‌سازی طرح‌های با جزئیات ظریف روی چوب به‌آسانی وجود امکان‌پذیر است.

چوب یک ماده طبیعی باانرژی مثبت است که استفاده از آن در دکوراسیون سبب تعادل رنگ‌ها در محیط می‌شود.

طرح‌های که از چوب ساخته شده‌اند در انواع سبک‌های مدرن و سنتی و کلاسیک در دسترس هستند.

این نوع از گلدان‌ها برای طرف‌داران سبک روتیک بسیار مناسب هستند.

گلدان‌های چوبی قیمت کمی دارند و در هوای گرم و سرد دچار ترک و آسیب نمی‌شوند.

ظاهر ساده و شیک گلدان‌های چوبی افراد زیادی را به جذب آن می‌کند. ضمناً امکان رنگ کردن و ایجاد تغییر شکل در ظاهر گلدان هم به‌راحتی وجود دارد.

اغلب اوقات چوبی که گلدان از آن ساخته می‌شود از جنس چوب‌های تحت‌فشار است و در برابر پوسیدگی و خوردگی به‌اندازه کافی مقاوم است و به‌راحتی در تماس با نم و رطوبت آسیب نمی‌بیند.

برای ماندگاری گلدان‌های چوبی باید عایق‌بندی مناسبی انجام دهید و دائماً سطح آن را با رنگ مخصوص چوب بپوشانید.

برای استفاده از گلدان چوبی باید نوع گیاهی که قرار است در گلدان کاشته شود هم در نظر گرفته شود و بایستی ابعاد گیاه خود را به شکل دقیق در نظر داشته باشید.

انواع گلدان چوبی

گلدان‌های چوبی در سبک و طرح و شکل‌های مختلفی وجود دارند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید بهتر است با کاربرد هر نوع از گلدان‌های چوبی آشنا شوید.

  • گلدان‌های چوبی که ابعاد کوچکی دارند و به‌صورت اشکال هندسی طراحی شده‌اند برای انواع مختلف ساکولنت و کاکتوس و گیاهان ریز دیگر کاربرد دارند.
  • نوعی از گلدان‌های چوبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به شکل آویز استفاده کنید. معمولاً در این گلدان‌ها ابزارهایی برای آویزان شدن تعبیه شده است که می‌تواند بندهایی با جنس‌های مختلف مانند سیم‌های فلزی و یا نخ و طناب و یا پلاستیک باشند. البته نمونه‌هایی از گلدان‌های چوبی وجود دارند که جایگاهی برای آویزان کردن گلدان با میخ در بدنه آن‌ها وجود دارد. این نوع از گلدان‌ها برای گیاهان رونده کاربرد دارد و برای کاشتن گیاهانی مانند پیچک و یاسمن و اسکینانتوس مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • گلدان‌هایی هستند که خراطی شده‌اند. استفاده کردن از طرح‌های خراطی در ترکیب با طرح‌های کاکتوس‌های درشت بسیار جذاب خواهد بود.
  • انواعی از گلدان چوبی عروسکی با طراحی‌های ظریف و فانتزی وجود دارند که برای کاشتن کاکتوس‌های ریز و ساکولنت های کوچک عالی هستند.
  • برای کاشتن گیاهانی که به شکل تک شاخه می‌رویند می‌توانید از گلدان‌های چوبی کوچکی استفاده کنید که دقیقاً برای همین منظور طراحی شده‌اند. هر هنگام که خواستید تک شاخه‌ای از گیاهانی مانند گیاهان گلدار و پتوس و ارکیده داشته باشید می‌توانید از این سبک گلدان‌ها که در بالای آن منفذی برای ساقه گیاه طراحی شده است استفاده کنید. این سبک و طرح در میان گلدان‌ها چوبی بسیار خاص و چشم‌نواز است.
  • می‌توان از چوب هر شکل و حالتی را به دست آورد و طراحی کرد. در میان انواع گلدان‌های چوبی طرح‌هایی وجود دارند که با شکل پازل در کنار هم قرار می‌گیرند و مثل یک ست گلدان چوبی به نظر می‌آیند. این گلدان‌ها یک‌شکل و یکنواخت هستند و نظم خاصی دارند.

 

  • گیاهانی که ساقه‌های رونده دارند بهتر است در گلدان‌هایی کاشته شوند که نسبت به سطح زمین یا هر قسمتی که روی آن قرار دارند در ارتفاع باشند. ازاین‌رو برای گیاهان با ساقه رونده می‌توانید از گلدان‌های چوبی با پایه کوتاه استفاده کنید.
  • گل‌ها و گیاهانی که دارای برگ‌های درشت هستند و به سمت بالا رشد می‌کنند باید در گلدان‌های بزرگی کاشته شوند. انواع گلدان چوبی برای این نوع گیاهان هم در دسترس هستند.
  • گیاهانی که سریع رشد می‌کنند و شاخ‌وبرگ‌های فراوانی دارند باید در گلدان‌هایی حجیم کاشته شوند که بتواند مقدار مناسبی خاک را در خود جای بدهد تا گیاه دچار بحران‌های تغذیه‌ای نشود. گلدان‌های چوبی بزرگ و استوانه‌ای برای چنین گیاهانی مناسب هستند.
  • نوعی از گلدان چوبی در بازار وجود دارند که از تنه درختان کنده می‌شوند. این گلدان‌ها بسیار خاص هستند و جلوه‌ای طبیعت بکر را به محل زندگی می‌بخشد. از این گلدان‌ها برای گیاهان خزه‌ای استفاده می‌کنند.
  • اگر مایل هستید که سبزیجات مختلف و بوته‌های کوچک صیفی‌جات کشت کنید، در میان انواع گلدان‌های چوبی گزینه‌ای برای آن هم وجود دارد. گلدان‌های چوبی جعبه‌ای که به‌اندازه کافی بزرگ هستند برای این منظور عالی هستند.
  • فلاور باکس‌های چوبی که در مکان‌های مختلف داخلی و خارجی می‌توانند قرار بگیرند نمونه‌های معروفی از گلدان‌های چوبی هستند. این گلدان‌های بزرگ برای گیاهان تزئینی درشت و پرشاخ و برگ بسیار مناسب هستند.
  • همان‌طور که گفته شد می‌توان از چوب شکل‌های مختلفی به دست آورد. گلدان‌های چوبی با ظاهر خاص که به شکل‌های گوناگون طراحی و ساخته شده است برای فضاهای باز کاربرد دارد.

شرکت آرا با داشتن چندین سال سابقه در طراحی و تولید انواع مبلمان های شهری مانند نیمکت های چوبی، سطل زباله چوبی، گلدان چوبی، پایه روشنایی و …. و استفاده از چوب های وارداتی ترمو و اشباع شده می تواند بهترین مبلمان های شهری مورد نظر شما را بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X