وبلاگ

چتر و سایبان باغی | انواع این آیتم از مبلمان شهری و کاربردهای آن

چتر و سایبان باغی؛ آیتمی کاربردی در مبلمان شهری

گرمای شدید و نور آفتاب یکی از مشکلات بسیار مهم در ماه‌های گرم سال است. بسیاری از افراد هنگامی که خارج خانه و یا محل کار در فضای باز هستند، در ماه‌های گرم سال به دنبال مکان‌های سایه‌دار می‌گردند تا در آن‌ها بنشینند و دقایقی استراحت کنند. خوشبختانه در آیتم‌های مبلمان شهری، آیتمی به نام سایبان باغی وجود دارد که به شکل یک چتر بزرگ است. معمولاً این آیتم را می‌توانید جمع کنید و در هر مکانی به‌راحتی قرار دهید. البته گاهی نیز این آیتم، ثابت است. این سایبان در واقع یک مکان سایه‌دار ایجاد می‌کند و در محیط‌های مختلفی مانند باغ و ویلا به کار برده می‌شود. با ما همراه باشید تا با چتر و سایبان باغی و انواع آن آشنا شویم.

منظور از چتر و سایبان باغی چیست؟

چتر و سایبان باغ باتوجه‌به نام آن، سازه‌ای است برای ایجاد سایه در محیط باغ و ویلا که گاهی می‌توان از آن به‌جای آلاچیق و پرگولا استفاده کرد. در واقع این سازه یک‌پایه بلند دارد که روی آن یک چتر بزرگ قرار گرفته است. باید بدانید که سیستم عملکرد سایبان باغ دقیقاً مانند چترهای معمولی است. همان‌طور که شما از چتر برای جلوگیری از خیس شدن در هوای بارانی و برفی استفاده می‌کنید، از چتر باغی می‌توانید برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب و ایجاد سایه به کار ببرید.

سایبان باغی معمولاً قابل‌حمل است و می‌توان از آن در مکان‌های مختلفی مانند حایط خانه، ویلا، فضای بیرونی کافه‌ها، رستوران‌ها، محیط باغ، استخرهای روباز شخصی و سواحل دریاها استفاده کرد. باتوجه‌به قابل‌حمل بودن چتر باغی، شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید، آن را جمع کرده و به مکان دیگری منتقل کنید.

سایبان باغی چه کاربردهایی دارد؟

چتر و سایبان باغی امکان نشستن، استراحت‌کردن و داشتن یک وعده‌غذایی در فضای باز و هوای آفتابی و گرم را فراهم می‌کند. باید بدانید که سایبان باغی انواع متعددی دارد که هر کدام باتوجه‌به شرایط مختلف قابل‌استفاده هستند. بیشترین کاربرد این وسیله در حیاط خانه، ویلا و باغ‌ها است. با قراردادن این وسیله در یک نقطه از حیاط خانه، ویلا یا باغ شما می‌توانید بدون مزاحمت نور آفتاب، زیر آن صندلی و میز قرار دهید و از این فضا برای نشستن و استراحت استفاده کنید. در چنین شرایطی شما می‌توانید فضای سایه‌دار ایجاد شده با چتر باغی را به‌عنوان محلی برای خوردن ناهار یا عصرانه به کار ببرید.

اینکه چتر و سایبان باغی را در چه نقطه‌ای از حیاط خانه، ویلا یا باغ قرار می‌دهید، به خود شما بستگی دارد. برخی از انواع سایبان‌های چتری برای استفاده در سواحل طراحی شده‌اند. این سایبان‌ها دو نوع پایه‌بلند و پایه‌کوتاه دارند. نوع پایه‌بلند این سایبان‌ها مانند سایر سایبان‌ها دارای میله بلند و چتر بزرگ است روی زمین قرار داده می‌شود. اما نوع پایه‌کوتاه این وسیله، ابعاد کوچک‌تری دارد و معمولاً روی میز قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از سایبان نوع پایه‌کوتاه در بالکن و تراس خانه نیز استفاده کنید.

انواع سایبان باغی از چند جنبه مختلف

چتر و سایبان باغی به طور معمول شکل‌ها و ابعادی مختلفی دارند. برخی از این سایبان‌ها به شکل دایره هستند و معمولاً در بالکن‌های کوچک استفاده می‌شوند. استفاده از این وسیله در بالکن، محیط موردنظر را بسیار جذاب و دلنشین می‌کند. نوع دیگر سایبان که برای استفاده در بالکن مناسب است، سایبان نیم چتری نام دارد. از یان نوع سایبان برای قراردادن روی میز نیز استفاده می‌شود. باید بدانید که سایبان‌های دیگری نیز وجود دارند که به شکل مربع، مستطیل و گرد هستند. این سایبان‌ها ابعاد بزرگی دارند و می‌توان در باغ و ویلا از آن‌ها استفاده کرد.

شما امکان خرید یک کاور محافظتی برای چتر و سایبان باغی را دارید. زمانی که با این وسیله کاری ندارید، کاور محافظتی را روی آن بکشید تا شرایط محیطی آن را خراب نکند. چتر و سایبان باغی از نظر جنس پارچه انواع متعددی دارد. در واقع بخش چتری این وسیله از نوعی پارچه ساخته شده است که با جذب نور، اجازه عبور آن را نمی‌دهد. باید بدانید که جنس پارچه چتر باغی باید به‌گونه‌ای باشد که گرما ایجاد نکند و دوام و کیفیت بالایی داشته باشد.

از جمله انواع پارچه برای ساخت چتر و سایبان باغی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه برزنتی نخی
  • پارچه برزنتی PVC
  • پارچه فلکسی
  • پارچه نانو و خلبانی

میله سایبان باغی شامل دو نوع پایه وسط و پایه بغل می‌شود. باید بدانید که سایبان‌ها از نظر جنس میله با یکدیگر تفاوت دارند. پایه چتر باغی به طور معمول از جنس آلومینیوم، فولاد و در برخی از چوب ساخته می‌شود. باید بدانید چوب مورداستفاده در ساخت پایه سایبان باغی معمولاً نوعی چوب فراوری شده؛ مانند ترموود است. این نوع چوب‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت، حرارت، قارچ، کپک، حمله حشرات، فشار و ضربه دارند.

در هنگام خرید سایبان باغی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید چتر و سایبان باغی باید درباره انواع و کاربردهای این وسیله تحقیقات کاملی انجام دهید و اطلاعات کافی به دست آورید. شما باید بر اساس فضای موردنظر خود برای قراردادن سایبان باغی، این وسیله را با ابعاد مناسب خریداری کنید. آگاهی از ابعاد مختلف سایبان باغی و نوع کاربری موردنظر شما برای استفاده از این وسیله، باعث می‌شود تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. باید بدانید که سایبان‌های پایه کنار معمولاً قیمت بالاتری نسبت به نوع پایه وسط دارد. از سوی دیگر جنس پارچه چتر و سایبان باغی می‌تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد؛ بنابراین قبل از خرید این وسیله حتماً باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

خرید بهترین انواع چتر و سایبان باغی از مجموعه کوهستان

سایبان باغی به دلیل قرارگرفتن در فضای باز باید جنس میله و پارچه مناسبی داشته باشد تا عوامل محیطی مانند بارش برف‌وباران آن را خراب نکنند. استفاده از چوب‌های فراوری شده در ساخت میله سایبان باعث می‌شود تا میله آن در اثر حرارت یا رطوبت کج یا پوسیده نشود. پارچه‌های برزنتی نیز در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند. مجموعه کوهستان در زمینه فروش انواع آیتم‌های مبلمان شهری سابقه بسیار طولانی و درخشانی دارد. شما می‌توانید در وب‌سایت مجموعه ما انواع آیتم‌های مبلمان شهری را مشاهده کرده و چتر و سایبان باغی موردنظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X