وبلاگ

مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس | آیتم‌های مورداستفاده در این محیط شهری

نقش آیتم‌های مبلمان شهری در یک ایستگاه اتوبوس

آیتم‌های مبلمان شهری نقش بسیار مهمی در زیباسازی شهر و رفع نیازهای عمومی مردم دارند. در هر محیط شهری آیتم‌های مورداستفاده می‌توانند متفاوت باشند. یکی از محیط‌های شهری که روزانه بسیاری مردم در آن تردد دارند، ایستگاه اتوبوس است. باید بدانید که در هر ایستگاه اتوبوس آیتم‌هایی مانند نیمکت و تابلوهای راهنما وجود دارند که هر کدام دارای کاربردهای منحصربه‌فردی هستند. با ما همراه باشید تا به بررسی آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس بپردازیم.

آیتم‌های مبلمان شهری در محیط‌های عمومی

قبل از بررسی آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس، لازم است با ماهیت کلی آیتم‌های مبلمان شهری آشنا شویم. آیتم‌های مبلمان شهری به طور معمول شامل دودسته ضروری و تزئینی می‌شوند که هر دسته کاربردهای خاص خود را دارد. البته باید بدانید که برخی از آیتم‌ها می‌توانند هم جنبه تزئینی داشته باشند و هم یک آیتم ضروری به شمار روند. آیتم‌هایی که ضروری هستند، به رفع نیازهای عمومی مردم در محیط‌های شهری کمک می‌کنند. از جمله این آیتم‌ها می‌توان به سطل زباله، تابلوهای راهنمایی، سرویس بهداشتی، نیمکت و موارد دیگر اشاره کرد.

هر یک از آیتم‌های ضروری مبلمان شهری کاربردی منحصربه‌فرد دارد؛ به‌عنوان‌مثال سطل زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها و حفظ نظافت محیط‌های شهری استفاده می‌شود. تابلوهای راهنمایی در نشان‌دادن مسیرها و جلوگیری از ازدحام جمعیت در یک مکان کاربرد دارند و نیمکت‌ها برای نشستن و استراحت‌کردن استفاده می‌شوند. آیتم‌های تزئینی بیشتر در زیباسازی محیط‌های شهری کاربرد دارند و وجود آن‌ها ضروری نیست و هیچ ارتباطی با نیازهای عمومی مردم ندارند. به‌عنوان‌مثال، گلدان‌ها، فلاورباکس‌ها، فواره‌ها، آب‌نماها از جمله آیتم‌های تزئینی مبلمان شهری به شمار می‌روند. اکنون باید بدانید که در آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس به‌صورت ترکیبی ضروری و تزئینی هستند.

در یک ایستگاه اتوبوس از کدام آیتم‌های مبلمان شهری استفاده می‌شود؟

در ایستگاه‌های اتوبوس باید از آیتم‌های مبلمان شهری مناسبی استفاده شود تا هم در زیباسازی شهر نقش داشته باشند و هم به رفع نیازهای عمومی مردم کمک کنند. این امکان وجود دارد که مردم مجبور شوند مدت طولانی منتظر اتوبوس شوند و یا افرادی معلول یا باردار در انتظار اتوبوس باشند. از همین رو وجود نیمکت در ایستگاه اتوبوس بسیار ضروری است.

از جمله آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیمکت و سقف
  • پایه چراغ روشنایی
  • سطل زباله
  • گلدان و فلاورباکس
  • تابلو راهنما

استفاده از نیمکت و سقف به‌عنوان یک آیتم مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس

نیمکت و سقف از آیتم‌های بسیار ضروری مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس به شمار می‌روند. چرا که مردم در ایستگاه اتوبوس باید برای رسیدن این وسیله نقلیه عمومی انتظار بکشند. افراد با انتظارکشیدن به‌صورت ایستاده به‌شدت خسته می‌شوند و نمی‌توانند در کار خود تمرکز کافی داشته باشند. برخی از افراد معلول، مسن یا باردار هستند و توانایی ایستادن به مدت طولانی را ندارند؛ بنابراین وجود نیمکت در ایستگاه اتوبوس بسیار ضروری است.

نیمکت‌ها در ایستگاه اتوبوس باید سقف داشته باشند تا مردم را از شرایط محیطی مانند بارش برف‌وباران، طوفان، نور شدید آفتاب و موارد دیگر حفظ کند. همچنین بهتر است که نیمکت مورداستفاده در ایستگاه اتوبوس از جنس چوب‌های فراوری شده باشد تا رطوبت، حرارت و سایر شرایط محیطی روی آن تأثیر نگذارد.

پایه چراغ روشنایی در ایستگاه‌های اتوبوس چه نقشی دارد؟

پایه چراغ روشنایی یکی دیگر از آیتم‌های ضروری مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس است. این آیتم بیشتر در شب‌ها و تاریکی هوا کاربرد دارند. در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس، پایه چراغ جداگانه در کنار یا نزدیکی ایستگاه قرار داده شده است و در برخی از ایستگاه‌ها، داخل سقف بالای نیمکت، چراغ قرار داده می‌شود. به‌این‌ترتیب در تاریکی شب، این چراغ‌ها می‌توانند محیط را روشن کنند تا راننده اتوبوس از دور ایستگاه را ببیند و برای سوارکردن مسافرین اتوبوس را متوقف کند. برای اینکه بتوان به پایه چراغ جنبه تزئینی داده شود، می‌توان از پایه‌هایی با روکش چوبی استفاده کرد.

نقش سطل زباله در یک ایستگاه اتوبوس

سطل زباله در تمام محیط‌های شهری کاربرد دارد و آیتمی ضروری به شمار می‌رود. از این آیتم مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس نیز استفاده می‌شود. در ایستگاه اتوبوس ممکن است فردی قصد خوردن خوراکی داشته باشد و شاید بخواهد سیگار بکشد؛ بنابراین وجود سطل زباله در این محیط شهری ضروری خواهد بود. چرا که افراد با ریختن زباله‌های خوراکی و فیلتر سیگار خود به نظافت ایستگاه اتوبوس و حفظ زیبایی آن کمک خواهند کرد.

گلدان و فلاورباکس در ایستگاه اتوبوس چه کاربردی دارند؟

گلدان و فلاورباکس تنها جنبه تزئینی دارند و به‌عنوان یک آیتم مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس استفاده می‌شوند. البته این آیتم‌ها تنها در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس وجود دارند، اما وجود آن‌ها به زیبایی این محیط شهری و مطبوع‌شدن هوای آن کمک زیادی می‌کند. گلدان‌ها و فلاورباکس‌ها نیز می‌توانند روکش چوبی داشته باشند و زیر سقف در کنار نیمکت‌ها یا بیرون از آن قرار بگیرند.

کاربرد تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های اتوبوس

یکی از آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس که وجود آن اهمیت بسیار زیادی دارد، تابلوهای راهنمایی هستند. این تابلوها تمام اطلاعات لازم درباره ایستگاهی که در آن قرار دارند را به افراد نشان می‌دهند. این اطلاعات شامل نام ایستگاه، ایستگاه قبلی، ایستگاه بعدی، ایستگاه مبدأ و ایستگاه مقصد می‌شوند. همچنین در برخی از تابلوهای راهنمایی موجود در ایستگاه‌های اتوبوس مسافت بین این ایستگاه با ایستگاه قبلی و بعدی نیز درج شده است. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که روی تابلوها مواردی مانند ساعت حرکت اتوبوس از مبدأ و ساعت رسیدن آن به هر ایستگاه درج شده باشند.

کوهستان؛ مرجع خرید آیتم‌های مبلمان شهری ایستگاه های اتوبوس

بیشتر آیتم‌های مبلمان شهری در ایستگاه های اتوبوس، آیتم‌هایی ضروری هستند که می‌توانند جنبه تزئینی نیز داشته باشند. یکی از روش‌های تبدیل این آیتم‌ها به المان‌های تزئینی، استفاده از چوب به‌عنوان یک متریال منحصربه‌فرد است. مجموعه کوهستان در زمینه تولید آیتم‌های مبلمان شهری با استفاده از چوب‌های فراوری شده مانند ترموود، سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. شما می‌توانید از مجموعه ما انواع آیتم‌های مبلمان شهری را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X