وبلاگ

انواع نیمکت چوبی

انواع نیمکت چوبی بهترین گزینه برای محوطه‌‌سازی و طراحی خارجی هستند

نیمکت چوبی یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان شهری چوبی است. شما می‌توانید از این نیمکت‌ها در پارک‌ها و فضاهای سبز شخصی استفاده کنید. باتوجه‌به قابلیت‌های فنی و جذابیت بصری که این نیمکت‌ها دارند بسیاری از افراد به دنبال آشنایی با مدل‌های مختلف آن هستند. در این مطلب از سایت آراوود قصد داریم شما را با انواع نیمکت چوبی آشنا کنیم.

تنوع انواع نیمکت چوبی

نیمکت‌های چوبی در مدل‌ها و کاربردهای مختلفی ساخته می‌شوند که با یکدیگر تفاوت دارند. از نیمکت‌های چوبی می‌توان در بوستان‌ها، پارک‌های‌ کوچک، خیابان‌ها و حتی در حیاط خانه‌ شخصی استفاده کرد. در ادامه این مطلب به تفاوت‌های میان انواع نیمکت چوبی می‌پردازیم.

مدل‌های نیمکت چوبی با اندازه‌های گوناگون

نیمکت‌های چوبی در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند که از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت به‌خاطر این است که انواع نیمکت چوبی در کاربرد‌های مختلفی بکار گرفته می‌شوند. سایز نیمکت چوبی باید با محیطی که در آن قرار می‌گیرد تناسب و هماهنگی داشته باشد تا جلوه زیبایی به نمایش بگذارد. اگر از یک نیمکت با سایز نامناسب استفاده کنیم ممکن است، تصویر زیبایی به وجود نیاید.

 تنوع وزنی انواع نیمکت چوبی

یکی دیگر از مواردی که اهمیت ویژه‌ای دارد و باعث تمایز انواع نیمکت چوبی می‌شود، وزن نیمکت‌ها است. وزن نیمکت‌ها به علت استفاده از مواد مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. هرچقدر در ساخت یک نیمکت بیشتر از فلزات استفاده شود، نیمکت سنگین‌تر خواهد شد. باید به وزن نیمکت‌ها توجه ویژه‌ای داشت، چرا که ممکن است وزن نامناسب باعث شود در هنگام جابه‌جایی یا نصب با مشکلاتی روبرو شوید.

انواع نیمکت چوبی با رنگ و طرح‌های متنوع

طراحی و رنگ نیمکت‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای زیباسازی محیط است. برای زیبایی بیشتر محیط لازم است طرح و رنگ نیمکت با محیط پیرامون خود تناسب داشته باشد. می‌توان پایه‌ها، نشیمنگاه و پشتی نیمکت را باتوجه‌به ظاهر محیط به رنگ‌های مختلف تغییر داد. به طور معمول از رنگ‌های سبز، قهوه‌‎ای، آبی و مشکی برای ساخت انواع نیمکت چوبی استفاده می‌شود.

تنوع جنس بدنه نیمکت‌های چوبی

برای ساخت انواع نیمکت چوبی از آهن، چدن و چوب استفاده می‌شود. معمولاً برای ساخت پایه و چارچوب اصلی نیمکت که نیازمند مقاومت بالا و استحکام است، از آهن و چدن استفاده می‌شود. سایر قسمت‌ها از جمله رویه و پشتی نیمکت با استفاده از چوب ساخته می‌شود.

جنس چوب‌هایی که در ساخت نیمکت استفاده می‌شوند از نوع داگلاس یاترموود هستند. چوب‌های داگلاس وترموود دارای مقاومت بسیار بالایی هستند که می‌توانند در برابر فرسایش‌های مختلف مقاومت کنند. حشرات، رطوبت، بارش باران و فشارهای زیاد می‌توانند چوب‌های معمولی را به‌سادگی از بین ببرند. اگر در ساخت نیمکت‌های چوبی از چوب معمولی استفاده شود، باگذشت زمان کمی نیمکت‌ها فرسوده می‌شوند.

ظرفیت نشستن

نیمکت‌های چوبی باتوجه‌به نوع استفاده و محلی که در آن نصب می‌شوند، ظرفیت‌های مختلفی برای نشستن افراد دارند. برای نمونه اگر یک نیمکت چوبی برای استفاده در آلاچیق ساخته شود، لازم است حداقل ۸ نفر ظرفیت داشته باشد. اما انواع نیمکت‌های چوبی که معابر عمومی و پارک‌ها قرار دارند، در نهایت می‌توانند بین سه الی چهار نفر ظرفیت داشته باشند.

قیمت انواع نیمکت چوبی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت انواع نیمکت چوبی تأثیرگذار هستند که در ادامه این بخش به‌صورت مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت. اصولاً هر چقدر که از چوب باکیفیت‌تر و گران‌تری استفاده شود بدیهی است که قیمت نیمکت چوبی نیز بالا‌تر می‌رود. البته شما بسته به نیاز خود می‌توانید از جنس به‌صرفه‌تری استفاده کنید تا هزینه ساخت این نیمکت برای شما کمتر تمام شود

  • در ساخت این محصول علاوه بر چوب از متریال دیگری نیز استفاده می‌شود که بسته به کیفیت آن در قیمت نیمکت مورد سفارش شما تأثیرگذار می‌باشد. شایان‌ذکر است که در برخی از موارد ترجیح بر این است که از برند‌های خارجی برای افزایش کیفیت استفاده شود که در این صورت قیمت نیز به‌اندازه کیفیت افزایش پیدا می‌کند
  • طرحی که شما برای ساخت نیمکت چوبی انتخاب می‌کنید بدون شک در قیمت آن تأثیر می‌گذارد. هر چه طرحی که انتخاب می‌کنید پیچیده‌تر باشد اجرای آن سخت و به‌مراتب قیمت نیمکت چوبی افزایش پیدا می‌کند. اما طرح‌های ساده‌تر هزینه کمتری دارند. ضمناً داشتن تکیه‌گاه نیز در قیمت نهایی محصول موردنظر شما تأثیرگذار است
  • بزرگی سایر و ظرفیت نیمکت به‌صورت مستقیم بر متریال مورداستفاده شما تأثیر دارد. در واقع هر چقدر که مقدار متریال کمتر، هزینه و قیمت نیمکت چوبی ارزان‌تر است و بر عکس. هرچه ظرفیت بزرگ‌تری داشته باشد طبیعتاً قیمت بیشتری را نیز به خود افزایش می‌دهد
  • بعضی از طرح‌ها و رنگ‌های نیمکت‌های چوبی به علت شیوه ساخت و تهیه آن از قیمت بیشتری برخوردار می‌باشند. همچنین برخی از طرح‌های به علت پرطرف‌دار بودن و پرفروش بودن قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند

خرید نیمکت چوبی در مجموعه آراوود

نیمکت‌های چوبی یکی از محبوب‌ترین عناصر مبلمان شهری به شمار می‌روند که در تمام نقاط شهر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ضمن باید اشاره کنیم که نیمکت‌های چوبی در زیباسازی شهر و تأمین رفاه شهروندان نیز کاربرد بسیاری دارند. مجموعه آراوود یکی از مراکز معتبر عرضه انواع مبلمان شهری چوبی در کشور است. شما به‌منظور خرید برترین مدل‌های نیمکت چوبی می‌توانید به مجموعه ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

نیمکت چوبی چه ویژگی‌‌‌هایی دارد؟

زیبایی ظاهری به همراه طراحی جذاب و ارگونومیک، کاربری آسان، استحکام و ابعاد استاندارد از جمله خصوصیات انواع نیمکت چوبی به شمار می‌آیند.

استفاده از انواع نیمکت چوبی چه مزایایی دارد؟

سازگاری با محیط‌زیست و عدم انتقال سرما، گرما و الکتریسیته از جمله مزایای استفاده از انواع نیمکت چوبی هستند که بهتر است آن‌ها را بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X