وبلاگ

اطلاعات جامع تولید مبلمان شهری

اطلاعات جامع تولید مبلمان شهری

اطلاعات جامع تولید مبلمان شهری

تولید مبلمان شهری

مبلمان شهری و فضای شهری فقط شامل خیابان، کوچه و خانه‌ها نیست. همه ما در مسیر روزانه در شهر از عناصری که توسط کارخانه‌های تولیدکننده مبلمان شهری در شهر وجود دارند، مانند نیمکت پارکی، سطل چوبی، گلدان چوبی و انواع مبلمان شهری استفاده کرده‌ایم. تولید مبلمان شهری برای رفع نیازهای زیست‌محیطی مورداستفاده قرارمی گیرند و هویت شهر را می‌سازند. شرکت آرا تولیدکننده انواع مختلف و متنوع تجهیزات مبلمان شهری است و برای مشاوره خرید اینترنتی محصولات و اطلاعات بیشتر از وب‌سایت این شرکت بازدید فرمایید. همچنین در این مطلب به توضیحاتی در مورد مبلمان شهری می‌پردازیم.

نقش اصلی تولید مبلمان شهری

مبلمان شهری دو نقش اصلی دارند: نیازهای شهروندان در قسمت فضاهای عمومی شهری و سطح خیابان‌ها را برطرف می‌کنند و تصویری زیباتر در شهر ایجاد می‌کنند که موجب شکل‌گیری هرچه بهتر هویت شهر می‌شود.

ویژگی‌های مهم طراحی و تولید مبلمان شهری

ازآنجایی‌که از مبلمان شهری برای برطرف نمودن نیازهای شهروندان مورداستفاده قرار می‌گیرد، باید بسیار کاربردی هم باشند، زیبایی این مبلمان‌های شهری به هرچه بهترشدن و ارتقا چهره و ظاهر شهر کمک شایانی می‌کند و بیانگر هویت شهر است. از دیگر ویژگی‌های مهم مبلمان شهری وابستگی به فرهنگ شهرهاست، در بیشتر موارد تولیدکننده مبلمان شهری سعی می‌کند از فرهنگ آن شهر و کشور تأثیر بگیرد و طبق آن فرهنگ و رسوم تولیدات خود را طراحی می‌کند.

انواع وسایل تولیدی برای مبلمان شهری

نیمکت‌های پارکی، سطل زباله‌ها، گلدان چوبی، تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی، صندوق‌های پستی، باجه‌های تلفن، مجسمه‌ها همگی جزو عناصر تشکیل‌دهنده مبلمان شهری هستند. این تجهیزات و وسایل در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی و بررسی می‌شوند. در ادامه مطلب با بعضی از انواع مبلمان شهری بیشتر آشنا می‌شوید:

مهم‌ترین ترین نمونه مبلمان شهری نیمکت‌ها هستند:

نیمکت‌های پارکی

نیمکت‌های پارکی

نیمکت پارکی

نیمکت‌های بلوارها و میدان‌های اصلی شهر که استراحتگاه خیلی از ما بوده شاید مهم‌ترین موارد در میان مبلمان شهری باشد. نیمکت‌ها در میان تولیدات و تجهیزات مبلمان شهری جزو دسته پرکاربرد هستند و وجودشان برای سالمندان، افراد کم‌توان و کودکان بسیار ضروری است. مکان‌های پر رفت‌وآمد و شلوغ از بهترین مکان‌ها برای جای‌گذاری و قراردادن نیمکت‌ها هستند. اما نیمکت‌های پارکی تنها برای رفع خستگی عابرین نمی‌باشد و می‌تواند فضایی برای تبادل نظر، صحبت و تقویت روابط اجتماعی نیز باشد.
معمولاً تولیدکننده نیمکت پارکی در طراحی و تولید مبلمان شهری به این نکته توجه می‌کنند که در کنار نیمکت‌ها فضای اضافی خالی برای گذاشتن واکر و صندلی چرخ‌دار وجود داشته باشد. جنس تولیدات نیمکت‌ها هم‌بستگی به کاربرد و فضای شهری دارد که از جنس چوبی باشد یا سنگی، بتنی، فلزی و یا ترکیبی از آن‌ها. راحتی نیمکت‌ها هم از دیگر موارد مهم هم برای طراحان شرکت‌های تولیدکننده نیمکت پارکی و مبلمان شهری و هم شهروندان است.

سطل‌های شهری و مخازن زباله

سطل‌های شهری و مخازن زباله

سطل زباله شهری

انواع مختلف مدل‌های سطل‌های موجود در فضاها و معابر شهری که توسط تولیدکننده سطل چوبی ساخته می‌شوند اغلب از جنس چوب، فلز و غیره. سطل‌ها و مخزن‌های زباله از عناصر مهم و کاربردی در تولید مبلمان شهری هستند. فاصله بین سطل‌های زباله شهری در معابر شهر باید به شکلی محاسبه شود که قابلیت دسترسی شهروندان برای استفاده به‌آسانی و سهولت امکان‌پذیر باشد از طرفی باید تمیزکردن فضای اطراف سطل به‌راحتی انجام شود. همچنین تولیدکننده سطل چوبی و یا فلزی و یا ترکیبی از هر دو، در طراحی‌های محصولات خود برای رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی حداکثر تلاش خود را برای حذف نیاز به تماس فیزیکی برای تخلیه سطل‌ها به کار می‌گیرند.

بنا به دلایل بهداشتی بسیار بهتر است که در زمان تخلیه، سطل‌ها نیازی به تماس فیزیکی نداشته باشند

گلدان‌های شهری

گلدان‌های شهری

گلدان چوبی شهری

آشنایی با انواع گلدان چوبی  برای مبلمان شهری

گلدان چوبی یکی از محصولات مهم برای تزیین و استفاده در فضای شهر است که با انواع مختلف و گوناگون در طرح‌ها و ابعاد مختلف متناسب با انواع فضاها است. امروزه به علت رشد و توسعه شهرها، نیاز بسیار زیادی به فضاهای زیبا و جذاب شهری به وجود آمده است و این شرکت با تلاش فراوان همواره سعی و تلاش خود را برای رشد و ارتقا سطح کیفی محصولات و فضاهای عمومی نموده است. گلدان‌های چوبی شهری بسیار متفاوت و متنوع است. شرکت آرا تولیدکننده انواع مختلف و متنوع تجهیزات مبلمان شهری و گلدان‌های چوبی خاص است.

چراغ‌ها

چراغ ها

چراغ شهری

از دیگر موارد کاربردی برای تولید مبلمان شهری چراغ‌های شهری هستند. حتماً برای شما پیش‌آمده که در کوچه‌ای تاریک قدم بزنید یا چراغ‌های بزرگراه که خراب شده‌اند را ببینید و به ارزش چراغ‌ها در فضای شهری و پارک‌ها و معابر پی ببرید.
چراغ‌ها برای دید بهتر افراد و روشن‌کردن فضاهای شهری، بسیار کاربرد فراوانی دارند و همچنین برای زیبایی و تزیین شهر و معابر و پارک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند .
البته عده‌ای هم بر این باورند که با اضافه‌کردن چراغ‌های شهر، در شب‌هنگام زیبایی شهر بیشتر می‌شود و زندگی شبانه محقق می‌شود ولی باید گفت تعداد زیاد چراغ علاوه بر اینکه زیبایی ندارد، آرامش را مختل می‌کند. مهم‌تر از هر چیز تعداد زیاد چراغ‌ها و نورها در تولید مبلمان شهری منجر به سوءمصرف انرژی برق می‌شود و اثرات و معایب بلندمدت محیط زیستی به همراه دارد. آلودگی نوری از مشکلات عدم استفاده و طراحی صحیح توسط طراحان چراغ‌های شهری است. نورپردازی به شکل مستقیم، غیرضروری و محافظت نشده آلودگی نوری ایجاد می‌کند که تأثیر منفی بر عملکرد طبیعی انسان و گونه‌های مختلف حیوانی دارد.

از چراغ‌ها می‌توان به‌عنوان یک اثر هنری هم استفاده کرد.

تابلوها و علائم ترافیکی

تابلوها و علائم ترافیکی

تابلوهای مبلمان شهری

در فضای بزرگی مانند شهر وجود نشانه‌ها و علایم در مبلمان شهری بسیار واجب است. چه برای افرادی که ساکن همان شهر هستند و چه برای افرادی که تازه به آن شهر وارد شده‌اند و به همه قسمت‌های شهر شناخت کافی ندارند. این نشانه‌ها و تابلوها و علایم هشدار می‌تواند به آن‌ها کمک کند و خدمات لازم را پیدا کنند و مسیریابی کنند.
چهار نوع نشانه در تولید مبلمان شهری وجود دارد که شامل این موارد هستند:

تنظیم‌کننده

هشداردهنده

اطلاعاتی

آموزشی

علائم ترافیکی جزو مثال‌های تنظیم‌کننده‌ها هستند و به شما می‌گویند از سمت چپ و یا در محدوده خاصی از سرعت رانندگی کنید و تنظیم‌کننده رفتار شما هستند. نشانه‌های هشداردهنده وضعیت بالقوه خطرناک را نشان می‌دهند که به شما کمک می‌کنند قبل از رسیدن به موقعیت خطرناک آگاهی و آمادگی لازم را داشته باشید و اقدامات لازم را انجام دهید. پیام تابلوهای هشداردهنده باید به زبان بین‌المللی نشانه‌ها و علائم گرافیکی مخصوص که در همه جای دنیا معنای یکسانی دارند، انتقال می‌شوند.
تابلوهای اطلاعاتی به همان گونه که از نامشان مشخص است، اطلاعاتی از مکان‌هایی مانند خرید بلیت و هتل و غیره را مشخص می‌کنند. نشانه‌های آموزشی هم برای بهره‌گیری بیشتر و صحیح از خدمات و امکانات به مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ مثلاً چگونگی استفاده از یک وسیله بازی در شهربازی.

آثار هنری

آثار هنری

مجسمه‌های مبلمان شهری

احتمالاً اولین سؤالی که برای مبلمان شهری به ذهنتان می‌رسد این است که مبلمان شهری شامل چه وسایل و اجزایی است شاید همین آثار هنری باشد. آثار هنری، ما را یاد مجسمه‌ها و عناصر شهری نزدیک به مناسبت‌ها و جشن‌ها مانند عید نوروز می‌اندازد. آثار هنری ممکن است به‌صورت دائمی یا موقت باشند.
مجسمه‌های میدان‌های اصلی جزو آثار هنری دائمی هستند که از مواد بادوام و بسیار ظریف و هنرمندانه ساخته شده عناصر شهری برای عید نوروز مثل سفره هفت‌سین در سطح شهر که جزو موارد موقتی هستند که در تمام طول سال در شهر دیده نمی‌شوند.
از اصلی‌ترین تریم خصوصیات آثار هنری سایز و اندازه آنها است. ابعاد و سایز آثار هنری باید نحوی باشد که عابران پیاده به‌آسانی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و مانع عبور و مرور نباشد. 

راه‌بندها

راه‌بندها

راه‌بندهای مبلمان شهری

موتورسوارانی که از پیاده‌رو رد می‌شدند موجب ناراحتی و نگرانی عابران پیاده بودند تا زمانی که راه‌بندها برای محدودیت در تردد موتورسیکلت‌ها و این‌گونه وسایل نقلیه به کار گرفته شدند. راه‌بندها نیز می‌توانند هم به شکل تزئینی باشند و بخشی از زیبایی مبلمان شهری را هم برعهده داشته باشند. نکته مهم در طراحی تولید مبلمان شهری از جمله راه‌بندها توجه به عبور ویلچرها است تا دارای افراد معلولیت حرکتی هم بتوانند به‌آسانی از مسیر پیاده‌رو عبور و مرور کنند. راه‌بندها مانع حرکت و عبور موتورها در پیاده‌روها می‌شوند.

سخن آخر

سخن اخر

مبلمان پارکی

همان‌طور که گفتیم تولید مبلمان شهری، از سنگ‌فرش خیابان‌ها گرفته تا ایستگاه اتوبوس و تاکسی را در برمی‌گیرد. به‌طورکلی اجزای مبلمان شهری باعث حس آرامش و راحتی بیشتر افراد در شهر و محل زندگی خود می‌شود. شرکت آرا تولیدکننده انواع مختلف و متنوع تجهیزات مبلمان شهری می‌باشد و برای مشاوره خرید اینترنتی محصولات و اطلاعات بیشتر از وب‌سایت این شرکت بازدید فرمایید.

 

تماس با ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X